Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační model dvounápravové hybridní posunovací lokomotivy
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní do riv
Název zdroje: SEKEL 2016
Název nakladatele: Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání: Brno
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační model dvounápravové hybridní posunovací lokomotivy Článek popisuje simulační SW vytvořený v prostředí MATLAB Simulink pro analýzu energetických toků v trakčním pohonu lokomotiv s diesel-elektrickým přenosem, který je tvořen na KEEZ DFJP UPCE. Využití nalezne při modelování sériového hybridního pohonu posunovací lokomotivy, ve kterém je primárním zdrojem výkonu spalovací motor doplněný akumulátory. Nebo varianta akumulátorového vozidla, kde spalovací motor je pomocným zdrojem. Model je sestaven za účelem analýzy dimenzování komponent pohonu, vhodné strategie řízení pohonu a určení celkového přínosu hybridizace. Vozidlo je simulováno jako celek po předem předefinovaném pracovním režimu. simulační; SW; hybridní; pohon; tok energie; účinnost; lokomotiva; strategie řízení; akumulátor.
eng Simulation model of hybrid two-axle shunting locomotives The paper describes simulation software created in MATLAB Simulink for analysis of energy flows in the traction drive locomotives with diesel-electric transmission, which is formed on KEEZ DFJP UPCE. Will find use in modeling the serial hybrid drive shunting locomotives, which is the primary source of performance combustion engine complete with batteries. Or a variant of the battery of the vehicle where the internal combustion engine is an auxiliary source. The model is built to analyze the design of the drive components, appropriate management strategies drive and determination of the overall benefit of hybridization. The vehicle is simulated as a whole after a pre-redefining work mode. simulation; SW; hybrid; drive; energy flow; efficiency; locomotive; management strategies; battery.