Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

STRATEGIC DOCUMENTS IN TRANSPORT AND THEIR IMPORTANCE FOR STRATEGIC ANALYSIS OF TRANSPORT COMPANIES
Autoři: Oborilová Iveta | Melichar Vlastimil
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník ze 7. mezinárodní konference, CMDTUR 2016
Název nakladatele: Žilinská univerzita
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 302-312
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze STRATEGICKÉ DOKUMENTY V OBLASTI DOPRAVY A JEJICH VÝZNAM PRO STRATEGICKOU ANALÝZU DOPRAVNÍCH SPOLEČNOSTÍ Rychle se měnící se ekonomické podmínky a globalizační trendy objevující se v sektoru dopravy v České republice ovlivňují nejen strategické dokumenty na úrovni státu, ale také strategie dopravních společností a jejich řízení. Česká republika jako člen Evropské unie musí splnit své závazky vyplývající z tohoto členství, a to se odráží v národní dopravní politice. Změny národní dopravní politiky mají vliv na podnikatelské prostředí v daném odvětví, a to znamená, že vedení dopravních podniků musí identifikovat tyto změny v čase, posoudit jejich závažnost a vzít v úvahu při podnikatelské činnosti. Ekonomické a sociální aspekty dopravní politiky jsou monitorovány z obchodního hlediska, s cílem najít pro podniky příležitosti pro jejich rozvoj, případně upozornit na případné hrozby a oslabení. Cílem tohoto článku je popsat důležité aspekty dopravní politiky a promítnout jejich dopad v rámci strategické analýzy vnějšího prostředí zpracované managementem dopravního podniku. odvětví dopravy; dopravní politika; ekonomické a sociální aspekty dopravní politiky; strategická analýza
eng STRATEGIC DOCUMENTS IN TRANSPORT AND THEIR IMPORTANCE FOR STRATEGIC ANALYSIS OF TRANSPORT COMPANIES Rapidly changing economic conditions and globalization trends are emerging in the transport sector in the Czech Republic and this affects not only strategic documents at the state level, but also strategies of transport companies and their management. The Czech Republic, as a member of the European Union, has to meet its commitments ensuing from this membership, and this is reflected in national transport policy. Changes in national transport policy have an effect on the business environment in the sector and this means that the management of transport companies needs to identify these changes in time, to assess their severity and to take them into account in business activities. Economic and social aspects of transport policy are monitored from a business perspective in order to find opportunities for company strengths reinforcement, alternatively to draw attention to possible weakening. The aim of this paper is to describe important aspects of transport policy and to project their impact on the strategic analysis of the external environment processed by the transport company management. transport sector; transport policy; economic and social aspects of transport policy; strategic analysis