Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Destination management: theoretical background and present practice
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: The 10th International Days of Statistics and Economics : conference proceedings
Název nakladatele: Melandrium
Místo vydání: Slaný
Strana od-do: 144-153
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Destinační management: teoretická východiska a současná praxe Destinační management je vyspělá forma řízení cestovního ruchu, která je úspěšně využívána v zahraničí, kde se neustále dále vyvíjí. Destinační management se tam dostává do popředí již v 60. letech 20. století, zatímco v České republice o dost později, přibližně ve druhé polovině 90. let. To je zřejmé i z odborné literatury. V současné době se destinačnímu managementu věnuje celá řada autorů, a to jak zahraničních, tak tuzemských. Domácí autoři však, vzhledem k tomu, že destinační management nemá v České republice dlouhou tradici, vycházejí především ze zahraničních zkušeností. Destinační management je založený na spolupráci zainteresovaných subjektů, která je považována za důležitý předpoklad dalšího rozvoje cestovního ruchu. Spolupráce různorodých subjektů z veřejného a soukromého sektoru však není jednoduchou záležitostí, a tak se pozornost zaměřuje na různé přístupy efektivního řízení destinace. Příspěvek se zabývá teoretickými východisky destinačního managementu. Kromě toho je předmětem zájmu i jejich využití v praxi. Příspěvek zkoumá zejména situaci v České republice s cílem zjistit úroveň řízení cestovního ruchu v jejích jednotlivých destinacích. destinační management; cestovní ruch; organizace destinačního managementu
eng Destination management: theoretical background and present practice Destination management is an advanced form of tourism management successfully applied abroad where it develops constantly. Destination management came into focus there as early as the sixties of the 20th century, while in the Czech Republic quite a bit later, approximately in the second half of the nineties. This is apparent also in professional literature. An array of authors, both foreign and domestic, engage in destination management at present. However, the domestic authors proceed primarily from foreign experience as destination management hasn't a long tradition in the Czech Republic. Destination management is based on cooperation of involved subjects, which is regarded as an important prerequisite for further development of tourism. Nevertheless, cooperation of various subjects from the public and the private sector isn't an easy matter and so attention is aimed to various approaches to effective destination management. The paper deals with theoretical background of destination management. Besides, an item of interest is also its application in practice. The paper examines principally the situation in the Czech Republic with the aim to find out the level of tourism management in its particular destinations. destination management; tourism; destination management organizations