Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

A study on the competitive strategy of the universal postal service provider
Autoři: Dobrodolac Momčilo | Lazarevic Dragan | Švadlenka Libor | Zivanovic Milina
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Technology Analysis and Strategic Management
Název nakladatele: Routledge
Místo vydání: Oxon
Strana od-do: 935-949
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Studie konkurenční strategie poskytovatele univerzální poštovní služby Článek se zabývá analýzou poskytovatele univerzální poštovní služby, konkrétně z pohledu možnosti dosažení konkurenční výhody prostřednictvím koordinace vlastních činností. Hlavním vstupem pro navržení modelu byl expertní odhad – rozhovor s 18 experty. Na podporu rozhodovacího procesu byly požity geometrické metody, zejména tedy v procesu určení oblasti činnosti podniku, na kterou je potřeba zaměřit největší pozornost. Implementací navrženého modelu by podnik měl získat informace o tom jaké aktivity je potřeba realizovat, a kde by dané aktivity měly být realizovány (v rámci organizační struktury podniku). Navržená metodika byla testována v podmínkách poskytovatele univerzální poštovní služby v Srbsku. posyktovatel univerzální poštovní služby; konkurenční strategie; rozhodovací proces; geometrické metody
eng A study on the competitive strategy of the universal postal service provider We analysed how the universal postal service providers could employ their specificities to achieve an advantage over the growing competition. The basic input for the model is expert opinions. We interviewed 18 experts in five stages. As a multiple criteria decision support method, we used an analytic hierarchy process. Further, we proposed a geometric method for determining the business area where a company should focus its biggest attention to achieve the best result. By implementing the proposed model, a company should obtain two types of business directions, the first related to the proposed activities and the second to the business areas. To demonstrate the applicability of the proposed methodology, we tested and verified it in the case of the Serbian universal postal service provider which is a state-owned company called the Post of Serbia. Universal postal service provider; competitive strategy; decision-making; geometric method