Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA
Autoři: Dobrodolac Momčilo | Ralevic Predrag | Švadlenka Libor | Radojicic Valentina
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Promet - Traffic & Transportation
Strana od-do: 235-244
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dopad nového konceptu univerzální poštovních služeb na zvyšování příjmů v podmínkách srbské pošty Evropská poštovní směrnice a srbská legislativa shodně definují normy v oblasti kvalitativních požadavků univerzální služby na agregátní úrovni, konkrétně tedy pro všechny poštovní zásilky, doručované prostřednictvím poštovního operátora. Tento dokument navrhuje novou koncepci, kde je doba doručení zásilky určena zákazníkem. Článek obsahuje tři rozdílné modely daného konceptu, avšak jen jeden z nich, kde si zákazník může zvolit mezi dvěma alternativami: doručení v režimu D+1 a D+3. Na základě postojů zákazníků, předpovědních metod a analýzy situace v předchozím období je možné určit jakou cenu by měl poštovní operátor nabídnout za danou službu ve snaze dosažení nejvyššího možného příjmu. Na základě výpočtů bylo zjištěno, že nejlepší možností je nabídnout zákazníků doručení zásilek v režimu D+1, což se promítne navýšením příjmu o 40 %. universální poštovní služba; nový koncept; doba doručení; předpovědi; postoje zákazníků; analýzu příjmu
eng IMPACT OF A NEW CONCEPT OF UNIVERSAL SERVICE OBLIGATIONS ON REVENUE INCREASE IN THE POST OF SERBIA The European postal directives and Serbian legislation as well define the quality standards for universal service obligations at the aggregate level, i.e. for all postal items transferred by the postal operator. This paper proposes a new concept where the transit time is defined by the customer and specified for each shipment. The paper considers three different models of this new concept. However, the one where a customer could choose between two alternatives: D+1 and D+3 transfer, is analysed in details. By using the attitudes of examined customers, forecasting methods and analysis of revenues from the past, it is assessed at what price the new postal service should be offered to achieve the highest revenue. The proposed methodology was tested and verified in the case of the Post of Serbia. The results indicate that the best would be to offer the service D+1 at the 40% increased price compared to the existing prices. universal service obligations; new concept; transit time; forecasting; customer attitudes; revenue analysis