Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Long-Term Measurements in the Neutral Temperature Identification Problems in Continuous Welded Rail
Autoři: Vnenk Petr | Culek Bohumil
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Advanced Manufacturing and Repairing Technologies in Vehicle Industry
Název nakladatele: Budapest University of Technology and Economics
Místo vydání: Budapešť
Strana od-do: 173-178
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dlouhodobá měření v problémech identifikace neutrální teploty v kolejnici bezstykových kolejí Tento článek pojednává o problému stanovení neutrální teploty v kolejnici bezstykových kolejí. V úvodní kapitole specifikuje příčiny problému a stručně připomíná historický vývoj vztahu kolo-kolejnice. V dalších částech je zaměření zaostřeno na záležitosti napětí v kolejnici bezstykových kolejí, jakožto klíčový faktor při zajišťování bezpečnosti provozu takové koleje. Problémy napětí v bezstykové koleji jsou úzce spjaty s problémy neutrální teploty. Pojem neutrální teplota je tudíž definován a jsou rovněž představeny jeho atributy. Hlavní zaměření této části článku je dáno na zevrubné vysvětlení jevu posunu hodnoty neutrální teploty kolejnice, jeho příčin a detekce. V posledních kapitolách jsou popsány a okomentovány probíhající dlouhodobá měření, jejichž výstupem by mělo být získání důležitých dat pro další výzkum v této oblasti. Závěrem jsou stručně shrnuty možné další směry výzkumu. Kolejnice; teplota; napětí; klima; tensometr
eng Long-Term Measurements in the Neutral Temperature Identification Problems in Continuous Welded Rail This paper deals with the problem of determination of neutral temperature in continuous welded rails. It specifies the origin of the problem in the introductory chapter, where historical development of rail-wheel interaction is briefly presented. Later, the paper discusses the issue of stress in continuous welded rail as the major factor by maintaining safety operation of such railway tracks. The stress problems in continuous welded rail are tightly connected to the problem of neutral temperature. The term “neutral temperature” is defined and its attributes presented. The major focus in this part of the article is given to a thorough explanation of the effect of neutral temperature shift, its causes and its detection. In the last chapters, ongoing long-term measurements which are aimed to get important data for further research in the area are described and commented. Potential further challenges are included in the brief conclusion. Rail; Temperature; Stress; Climate; Strain Gauge