Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Význam managementu pro destinaci cestovního ruchu
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Conference Proceedings The 13th Conference of Postgraduate Students and Young Scientists in Informatics, Management, Economics and Administration IMEA 2013
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 223-229
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Význam managementu pro destinaci cestovního ruchu Management v dnešní době ovlivňuje téměř všechny oblasti našeho života. Ve všech podnicích, firmách a společnostech se dnes bez plánování, organizování, rozhodování, motivování, komunikování, marketingu, kontroly a dalších souvisejících činností, neobejde žádné vedení. Všechny tyto procesy se objevují všude tam, kde má docházet k efektivnímu řízení. Ani v cestovním ruchu tomu není jinak. Management je proto i nezbytnou součástí organizování cestovního ruchu. Předložený příspěvek nejprve vymezuje obecně pojem managementu, věnuje se historii managementu. Dále vymezuje pojem cestovního ruchu a důležitost existence cestovního ruchu pro ekonomiku státu. Popisuje pojem destinace a předkládá SWOT analýzu cestovního ruchu České republiky pro možnosti jeho dalšího rozvoje. Příspěvek si klade za cíl zhodnotit význam managementu pro řízení destinace a v současné době rozvíjející se destinační management, jehož výsledkem jsou konkurenceschopné produkty cestovního ruchu. management; cestovní ruch; destinace; destinační management
eng The importance of management for the destination of tourism Management affects nowadays almost all areas of our lives. Management is an essential part of organizing of tourism. The presented contribution defines the concept of management in general, it deals with the history of management.It defines the concept of tourism and the importance of the existence of tourism for the economy of the state. It describes the concept of destination and presents the SWOT analysis of tourism of the Czech Republic for the possibilities of its further development. The paper aims to evaluate the importance of management for the destination management and currently evolving destination management. The result are competitive tourism products. management; tourism; destination; destination management