Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Autoři: Michálek Tomáš | Šimral Petr
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : sborník příspěvků z XXIII. konference s mezinárodní účastí
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 283-290
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků Předmětem tohoto příspěvku je návrh úpravy stávající metodiky, která se používá pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků v podmínkách SŽDC, a to se zaměřením na kontejnerové vlaky. Navrhovaná úprava vychází z hodnocení série výběhových zkoušek, které byly v rámci běžného provozu realizovány s kontejnerovými vlaky společnosti METRANS Rail v letech 2013 až 2016 na trati Brno–Břeclav. Kromě dvou různých přístupů k hodnocení získaných dat je zde ukázáno, jak se navržená úprava projeví v zátěžových tabulkách, resp. při stanovování technických normativů zátěže. Pozornost je věnována též využitelnosti metodiky v podmínkách provozu kontejnerových vlaků v tunelech. vozidlový odpor; kontejnerový vlak; výběhová zkouška; zátěžová tabulka; tunelový faktor; trakční mechanika
eng Proposal of a modification of method for container train resistance calculation The aim of this paper is to propose a modification of the current method for estimation of the train resistance of container trains which is used in conditions of the Czech railway infrastructure manager (SŽDC).The proposed modification is based on results of evaluation of a set of run-down tests which were realized with container trains of the METRANS Rail company in 2013 to 2016 on the railway line Brno–Břeclav. An influence of the proposed modification on load tables and permitted train mass as well as two different approaches to evaluation of the run-down tests are demonstrated in the paper. The attention is also paid to a usability of the modified method in conditions of train operation in railway tunnels. train resistance; container train; run-down test; load table; tunnel factor; traction mechanics