Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Platform Allocation to Trains for Prague Main Staion
Autoři: Akyol Emine | Bulíček Josef | Sarac Tugba
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : Proceedings of the International Conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 904-912
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přidělování nástupišť vlakům v Praze hl.n. Studie je zaměřena na přidělování nástupišť vlakům v Praze hl.n. Je navržen přiřazovací model pro přidělování dopravních kolejí s nástupištní hranou podle jízdního řádu a provozní podmínky stanice. Pokud vlak odjede déle než ve stanovený čas, vzniká zpoždění. Zpoždění jsou způsobena případnými konflikty. Účelovou funkcí modelu je minimalizace váženého zpoždění vlaků. Pokud je hodnota účelové funkce nulová, jízdní řád je možné považovat za stabilní (spolehlivý). Celková eliminace konfliktů v jízdním řádu je předpokladem kvalitního provozu v praxi. Model je implementován v GAMS, data se vztahují k železniční stanici Praha hl.n. Výsledky modelu jsou prezentovány a diskutovány. smíšený celočíselný model lineárního programování; přidělování dopravních kolejí; kapacity železniční infrastruktury; železniční optimalizační modely
eng Platform Allocation to Trains for Prague Main Staion In this study, we deal with a version of train platforming problem for Prague Main Station. We propose an assignment model to allocate platform tracks to trains with regard to the train timetable and operational restrictions of station. If a train departs late from the scheduled time, a delay is occurred. Delays are caused by possible conflicts. The objective of the model is to minimize the total weighted delay of trains. After solving the problem, if the objective function value is equal to zero, it means that the timetable is evaluated as robust. Total elimination of conflicts is basic presumption for quality operation in practice. To show efficiency of model implemented in GAMS, they are tested on the base of data related to the Prague main railway station. Computational results of models are presented and discussed. mixed integer linear programming model; platform track assignment; railway infrastructure capacity; railway optimization models