Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand
Autoři: Onat Altan | Zirek Abdulkadir | Voltr Petr
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: International Symposium on Electrical Railway Transportation Systems : symposium proceedings
Název nakladatele: The Chamber of Electrical Engineers, Eskişehir branch
Místo vydání: Eskişehir
Strana od-do: 1-6
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dynamický model a simulační výpočty zkušebního stavu tramvajového kola Zkoušení železničních vozidel na trati představuje náročnou úlohu. Pro vývoj metod a validaci modelů vyvinutých pro systémy kolejových vozidel se proto hojně využívají kladkové zkušební stavy. V této studii je předložen torzní dynamický model zkušebního stavu tramvajového kola, který obsahuje jedno kolo a kladku a který se již delší dobu využívá pro výzkumné účely na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Simulační výpočty jsou ověřeny pomocí měření na zkušebním stavu. Dynamický model zahrnuje řešení geometrického, normálového a tangenciálního problému kontaktu kola a kolejnice, jakož i modely elektromotorů. Srovnání s experimenty ukazuje, že model je vhodný pro zkoušení a ověřování metod pro daný zkušební stav a pro systémy kolejových vozidel. adheze; kladkový stav; kontakt kolo-kolejnice; torzní dynamika; asynchronní motor
eng Dynamic Modelling and Numerical Simulation of a Tram Wheel Test Stand Track experiments and tests for railway vehicles are challenging tasks. In order to realize methods and validate models which are developed for railway vehicle systems, roller-rig test equipments are widely used. In this study, a torsional dynamic model of a tram wheel test stand, which has a wheel on roller configuration and has been used for research purposes in faculty of transport engineering, university of Pardubice for many years, is proposed. Numerical simulations are validated by the measurements taken from this roller-rig. This model includes solution to geometrical, normal and tangential problems for wheel-rail interface and models of electric motors. Comparison with measurements shows that this modelling formalism is promising to test and verify proposed methods for the test stand and railway vehicle systems. adhesion; roller rig; wheel-rail contact; torsional dynamics; asynchronous motor