Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Destination management organizations and their impact on tourism development in the Czech Republic
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: International Days of Statistics and Economics : conference proceedings
Název nakladatele: Melandrium
Místo vydání: Slaný
Strana od-do: 87-96
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Organizace destinačního managementu a jejich vliv na rozvoj cestovního ruchu v České republice Cestovní ruch je důležitou a neustále se rozvíjející součástí světové ekonomiky. Má také významný multiplikační efekt, protože ovlivňuje celou řadu jiných odvětví. Je založený na spolupráci často různorodých subjektů, což však komplikuje jeho řízení. Příspěvek se zabývá moderními přístupy řízení destinací s cílem zjistit stav a možnosti jejich širšího využití v České republice. Přináší hlubší analýzu fungování destinačního managementu v České republice, především fungování jednotlivých organizací destinačního managementu. Jako metoda k získání příslušných dat je použito dotazníkové šetření mezi stávajícími organizacemi destinačního managementu v České republice. Výsledky jsou doplněny dalšími daty získanými analýzou informací vykazovaných ve veřejných rejstřících a na webových stránkách zkoumaných organizací. Příspěvek zahrnuje doporučení, která poslouží jako základ pro další rozvoj destinačního managementu v České republice, hlavně pro vytvoření funkčního systému řízení destinací. organizace destinačního managementu; destinační management; cestovní ruch
eng Destination management organizations and their impact on tourism development in the Czech Republic Tourism is an important and constantly developing part of the world economy. It has also a significant multiplier effect as it influences an array of other branches. It is based on cooperation of frequently heterogeneous subjects, which complicates its management, however. The paper deals with modern approaches of destination management with the aim to examine the state and possibilities of their more extensive application in the Czech Republic. The paper brings a deeper analysis of destination management functioning in the Czech Republic, especially functioning of particular destination management organizations. A survey via questionnaire among existing destination management organizations in the Czech Republic is used as the method for getting relevant data. The results are completed by additional data acquired via analysis of information reported in public registers and on websites of examined organizations. The paper includes recommendations that will serve as a basis for further development of destination management in the Czech Republic, mainly for creation of working tourism management system. destination management organizations; destination management; tourism