Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Measurement Methods of Internal Stress in Continuous Welded Rail
Autoři: Vnenk Petr | Culek Bohumil
Rok: 2017
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Acta Polytechnica CTU Proceedings
Název nakladatele: České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 91-96
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Metody měření vnitřního napětí v bezstykové kolejnici Tento článek se zabývá problémem určení vnitřního napětí v kolejnici. Je založen na detailní rešerši současné situace v této oblasti, presentuje základní charakteristiku problému a shrnuje hlavní výzkumné oblasti a jejich možné využití v současném stavu správy železniční infrastruktury. Výzkumné směry jsou v článku rozděleny do čtyř kategorií: Metody založené na posunu průřezu kolejnice, metody založené na posunu kolejnice, metody založené na akustoelastickém jevu a metody založené na magnetoelastickém jevu. Jednotlivé metody presentované v rozsahu tohoto článku jsou stručně popsány a dále jsou zmíněny jejich výhody a nevýhody. Závěrem je diskutován potenciál některých presentovaných metod v praktickém využití. kolejnice; napětí; měření; bezstyková kolej; teplota
eng Measurement Methods of Internal Stress in Continuous Welded Rail This paper deals with the problem of internal rail stress estimation. It is based on a detailed research of contemporary situation in the field, presents basic outlines of the problem and sums up the major research areas and their possible applications in the current state of railway infrastructure management. The directions are divided into four categories in the paper: Displacement Methods, Rail Shifting Methods, Methods Based on Acoustoelastic Effect and Methods Based on Magnetoelastic Effect. Particular methods, both scientific and industrial, are presented in their section respectively. Every method that is presented within the scope of this paper is briefly described and its advantages and disadvantages are mentioned. In the end, potential of application of some of the presented methods in the practical use is discussed. rail; stress; measurement; CWR; temperature