Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company
Autoři: Lejsková Pavla | Dvořák Ludvík | Gottwald Dalibor
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Knowledge for market use 2017 : people in economics - decisions, behavior and normative models
Název nakladatele: Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání: Olomouc
Strana od-do: 883-889
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modely řízení znalosti jako nástroj pro tvorbu, sdílení, využívání a řízení znalostí a informací v podniku Článek se zabývá problematikou Knowledge Managementu konkrétně z pohledu využití jednotlivých modelů Knowledge Managementu jako nástroje pro vytváření, sdílení, využívání (obecně pro řízení znalostí a informací) v podniku. V současné době lze pozorovat trend, kdy jednotlivé podniky ve snaze efektivního řízení znalostí implementují vybrané modely Knowledge Managementu, avšak samotná implementace daného modelu není vždy zárukou efektivního řízení znalostí. Hlavním cílem článku je na základě analýzy modelů Knowledge Managementu identifikovat hlavní přednosti vybraných modelů tak, aby bylo zřejmé, které modely Knowledge Managementu jsou vhodné k řízení znalostí v podmínkách konkrétních podniků. Samotná analýza modelů Knowledge Managementu není omezena jen na jednu skupinu modelů, ale zabývá se jak objektivně orientovanými, tak komunitně orientovanými modely a to ve snaze identifikovat výhody, které jsou spojeny s oběma typy modelů. Znalostní management; objektivně orientované modely; komunitně orientované modely; informační management
eng Knowledge Management Models in Creating, Sharing, Using and Managing the Knowledge and Information of a Company The article investigates the use of Knowledge Management models in creating, sharing, using and managing knowledge and information in a company. The current trend is to implement various knowledge management models in order to attain effective knowledge management. The sole implementation of such models, however, is no guarantee of effectivity in knowledge management. The main objective of this article is to analyze various models of knowledge management and identify their main pros. This is done with a focus on the company context, so that results clearly state which model would be suitable for a particular type of company. The analysis is not limited to only one group of models, but deals both with object-based models and community-based models in order to identify pros that are common to both types of models. Knowledge management; object-based models; community-based models; information management