Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Appraisal of transport infrastructure for pedestrians in the city area, the case of Pardubice
Autoři: Bulíček Josef | Zemanová Pavlína
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Transactions on Transport Sciences
Strana od-do: 14-38
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posouzení dopravní infrastruktury pro chodce v městském prostředí na příkladu Pardubic Článek je zaměřen na pěší dopravu v městském prostředí Pardubic. Tři lokality jsou posouzeny v první části článku. Každá z nich ilustruje odlišný problém z hlediska pěší dopravy. První z těchto lokalit je významný přestupní uzel veřejné hromadné dopravy se stanovišti umístěnými po obou stranách rušné pozemní komunikace. Zmíněny jsou problémy vznikající v souvislosti s přestupujícími cestujícími. Druhá lokalita prezentuje problém rozhodnutí, zdali využít úrovňový přechod nebo podchod. Třetí lokalita je příkladem místa s komplikovaným setkáváním chodců a cyklistů díky omezeným prostorovým poměrům. Neintuitivní používání dopravního značení je rovněž zmíněno v souvislosti s tímto případem. Návrhy opatření pro zlepšení podmínek jsou prezentovány jak v místních, tak všeobecných souvislostech. Druhá část článku je zaměřena na podmínky pro chodce na jedné z nejvyužívanějších tras mezi hlavním nádražím a Pernštýnským náměstím (centrem města). Přechody pro chodce, stejně jako jednotlivé úseky této trasy jsou posouzeny individuálně. Prezentované posouzení je možné využít jako teoretický základ (příklad metodiky) pro posouzení i jiných tras pro pěší. Možná opatření pro zlepšení podmínek pro pěší jsou v článku rovněž zmíněna. cyklistická doprava; konflikty při využívání infrastruktury; Pardubice; chodec; přechod pro chodce; pozemní komunikace; doprava; podchod; městské prostředí
eng Appraisal of transport infrastructure for pedestrians in the city area, the case of Pardubice The paper is focused on pedestrian traffic in city area of Pardubice. Three localities are characterized in the first part of the paper. Each of them is illustrating one different problem of pedestrian transport. The first locality is a rush interchanging node of urban public transport located on both sides of a rush street. Problems related to passengers crossing this street by interchanging are highlighted. The second locality is representing a problem of decision between pedestrian level crossing or underpass. The third locality is representing a place with complicated interaction between transport participants (pedestrians and cyclists) in the case of limited spatial conditions. Unintuitive using of traffic marking and traffic signs is also mentioned. Proposed measures for improving of conditions in pedestrian transport are mentioned in local as well as general points of view. Second part of the paper is focused on conditions for pedestrinas along one of the most frequented pedestrian routes in Pardubice. This route is connecting the main railway station and the city center (Pernštýnské Square). Pedestrian crossings and individual segments of this route are considered independently. Presented appraisal can be used as a theoretical base (example-based) for appraising of other pedestrian routes as well. Possible measures for improving of conditions in pedestrian transport are mentioned in the paper as well. cyclist transport; conflict in utilization of transport infrastructure; Pardubice; pedestrian; pedestrian crossing; road; transport; underpass; urban area