Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Strategické přístupy v managementu podniků chemického průmyslu
Autoři: Špaček Miroslav | Souček Ivan | Hyršlová Jaroslava
Rok: 2016
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Nakladatelství NAVA
Místo vydání: Plzeň
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Strategické přístupy v managementu podniků chemického průmyslu Předkládaná monografie se zaměřuje na charakteristiku a kritické zhodnocení pokročilých nástrojů managementu a jejich aplikaci v odvětví chemického průmyslu. Podniky v odvětví chemického průmyslu užívají obecně známých a vyzkoušených manažerských postupů a metod a pro analýzu své výkonnosti a tvorbu hodnoty aplikují praxí prověřené ekonomické modely. Tyto nástroje využívají nejprve k jednotlivým typům situačních analýz zaměřených na analýzu a vyhodnocení vlastní konkurenční pozice. Tato zjištění následně transformují do vizí a strategických plánů. Výsledky v jednotlivých specializovaných (tzv. funkčních) manažerských oblastech (řízení výkonnosti, logistika, řízení údržby, řízení rizik, řízení investic apod.) ukazují, jak efektivně si společnosti musí počínat, aby dosáhly v dané oblasti manažerské excelence. Monografie analyzuje a kriticky hodnotí manažerské nástroje, které využívají chemické společnosti, a poskytuje doporučení a návrhy pro zkvalitnění systému řízení. Hlavním předmětem zájmu jsou především přístupy k tvorbě hodnoty společnosti, které rozpracovávají koncept hodnoty pro vlastníky na oblast chemického průmyslu. Tento přístup by měl být i v odvětví chemického průmyslu zcela dominantní a monitoring a řízení tvorby hodnoty by měly být nedílnou součástí aktivit manažerů. Prezentované nástroje a jejich efektivní využívání v podnicích chemického průmyslu pak mohou být zdrojem konkurenční výhody a tvorby hodnoty pro vlastníky. strategie; management; ekonomika; chemický průmysl
eng Strategic approaches to the management of chemical industry enterprises Presented monograph analyses and critically evaluates management processes and practices which are used by the chemical companies for their management and development. It is obvious that the companies operating in the chemistry branch use generally known and proven management procedures and methods. Similarly for the analysis of their performance and value creation they apply economic models which proved their worth in the practice. In the first step these procedures and methods are used by the companies for specific types of situational analyses aimed at the assessment of their own competitive advantage. These findings are then transformed into corporate visions and strategic plans. Outcomes of individual and narrowly specialized (so called “functional”) management areas (performance management, logistics, maintenance management, risk management, investments management etc.) show how effectively the companies must operate to achieve management excellence in the specific branch. The monograph analyses and critically evaluates management tools which chemical companies routinely use and provides proposals and recommendations for the enhancement of management systems quality. Quite particular are the monograph chapters dealing with the approaches to company value creation. These approaches adapted the concept of shareholders´ value for the chemical industry branch. This approach is expectably quite dominant in the chemical industry branch and the value creation monitoring ang managing are the inherent part in job descriptions of company managers. The discussed strategical approaches and their effective application in the chemical industry companies might be a source of both competitive advantage and shareholders´ value. strategy; management; economics; chemical industry