Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační výpočty sunutí souprav osobních vozů s nárazníky ve stísněných směrových poměrech
Autoři: Zelenka Jaromír | Kohout Martin | Michálek Tomáš
Rok: 2017
Druh publikace: výzkumná zpráva
Název nakladatele: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační výpočty sunutí souprav osobních vozů s nárazníky ve stísněných směrových poměrech Tato závěrečná zpráva shrnuje výsledky simulačních výpočtů sunutí souprav osobních železničních vozů s nárazníky ve stísněných směrových poměrech, které byly realizovány v letech 2016 a 2017 na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice v rámci řešení úkolu technického rozvoje SŽDC, s. o. Cílem prováděného výzkumu bylo posouzení bezpečnosti provozu souprav osobních vozů vybavených standardním spřahovacím a narážecím ústrojím UIC (tzn. tažný hák se šroubovkou a nárazníky) a provozovaných v režimu sunutí v podmínkách oblouků velmi malých poloměrů. Ve zprávě je rovněž provedena validace simulačních výpočtů porovnáním jejich výsledků s výsledky měření realizovaných VÚKV, a. s., v roce 2017 na trati Dobříš-Měchenice. simulační výpočty; bezpečnost provozu; sunuté soupravy; osobní vozy; spřahovací systém UIC
eng Simulations of pushed trainsets of passenger coaches with buffers in small-radius curves This report summarizes results of simulations of pushed trainsets of passenger coaches with buffers in small-radius curves realized at the Detached Branch of the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice in framework of solving a research project of the Czech infrastructure manager SŽDC, s.o., in 2016 to 2017. The aim of the work is an assessment of the safety of operation of the trainsets of passenger coaches equipped with the standard UIC draw and buffing gear and operated in the push mode in conditions of small-radius curves. The attention is also paid to validation of simulation results by means of their comparison with results of measurements realized on the railway line Dobříš-Měchenice by VÚKV, a.s., in 2017. multi-body simulations; safety of operation; pushed trainsets; passenger coaches; UIC draw and buffing gear