Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš | Kohout Martin | Liberová Stanislava
Rok: 2017
Druh publikace: ostatní do riv
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulační výpočty dieselelektrické lokomotivy s třínápravovými podvozky CZ LOKO Tato zpráva navazuje na zprávy č. DP‐E‐03‐15 a DP‐E‐01‐16, jež se zabývaly tvorbou výpočtového modelu lokomotivy a úvodními simulačními výpočty jejích vodicích vlastností a dále možnostmi optimalizace vodicích vlastností vozidla úpravou tuhostí vedení dvojkolí. Na základě dříve dosažených výsledků simulačních výpočtů a dalšího vývoje řešení projektu byla v souvislosti se změnou způsobu přenosu podélných sil mezi skříní a podvozky částečně změněna koncepce pojezdu lokomotivy. Zároveň bylo z důvodu zlepšení vodicích vlastností nového podvozku navrženo originální řešení sekundárního vypružení využívající pryžokovových naklápěcích podložek pod flexi‐coil pružinami v kombinaci se systémem aktivních prvků pro natáčení podvozků v obloucích o malých poloměrech. Tato zpráva proto obsahuje výsledky simulačních výpočtů vodicích vlastností nové lokomotivy využívající modifikované podvozky s cílem posouzení přínosu navrženého technického řešení podvozku, a to pro varianty lokomotivy s nápravovým zatížením 23 t a 25 t. Zpráva zároveň slouží jako podklad pro podání přihlášky užitného vzoru projekčního a konstrukčního řešení vybraného uzlu vyvíjeného podvozku, tedy splnění jedné z podmínek projektu. třínápravový podvozek; dieselelektrická lokomotiva; sekundární vypružení; přenos podélných sil; jízdní a vodicí vlastnosti; simulační výpočty
eng Simulations of dieselelectric locomotive with CZ LOKO three-axle bogies This report follows up the reports DP‐E‐03‐15 and DP‐E‐01‐16, dealing with creation of mathematical model of locomotive and preliminary simulations of its running and guiding behaviour as well as with optimization of guiding behaviour of the vehicle. On basis of the performed simulations as well as further development of the project, the bogie concept was partially modified. In order to improve guiding behaviour of the new bogie, an original solution of the secondary suspension supplemented with a system of active elements for bogie steering in small-radius curves was proposed. This report contains results of simulations of dynamic bevahiour of a new locomotive (in versions with a total weight of 138 and 150 tons) equipped with the developed bogies. Simultaneously, the report serves as a base for registration of the utility model of technical solution of a selected part of the bogie. three-axle bogie; dieselelectric locomotive; secondary suspension; longitudinal force transmission; running and guiding bevahiour; multi-body simulations