Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track
Autoři: Michálek Tomáš | Haupt Lukáš | Zelenka Jaromír | Kohout Martin | Liberová Stanislava
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Applied and Computational Mechanics
Strana od-do: 33-44
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Příčné silové účinky třínápravového lokomotivního podvozku na trať Tento příspěvek se zabývá vodicími vlastnostmi dieselelektrické lokomotivy vybavené novými třínápravovými podvozky, které byly vyvinuty ve spolupráci společnosti CZ LOKO a Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Nejdříve je stručně představena konstrukce nového podvozku určeného pro rozchod koleje 1520 mm. Dále je pozornost věnována třem různým konstrukčním variantám sekundárního vypružení a jejich vlivu na příčné silové působení lokomotivy na kolej v obloucích. Hodnocení je provedeno s využitím multi-body simulací realizovaných pomocí programového systému "SJKV" a zohledňuje požadavky norem GOST. Hodnoceny jsou rovněž možnosti využití systému aktivních prvků pro natáčení podvozků. třínápravový podvozek; sekundární vypružení; flexi-coil pružina; naklápěcí podložka; aktivní prvek; vodicí síla; normy GOST; bezpečnost proti vykolejení; multi-body simulace
eng Lateral force effects of three-axle locomotive bogie on track This paper deals with guiding behaviour of a diesel-electric locomotive equipped with new three-axle bogies which were developed in co-operation of the company CZ LOKO and the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice. At first, the design of the new bogie intended for the track gauge 1520 mm is shortly introduced. Then, the attention is paid to three different variants of secondary suspension design and their influence on lateral force effects of the locomotive on track in curves. The assessment is performed by means of the multibody simulation tool “SJKV” and it takes into account GOST standards. Possibilities of application of a system of active elements for bogie steering are also evaluated. three-axle bogie; secondary suspension; flexi-coil spring; tilting pad; active element; guiding force; GOST standards; safety against derailment; multi-body simulation