Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Comparison of CVS and PEMS measuring devices used for stating CO2 exhaust emissions of light-duty vehicles during WLTP testing procedure
Autoři: Verner Jan | Sejkorová Marie
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Engineering for Rural Development
Název nakladatele: Latvia University of Afgriculture
Místo vydání: Jelgava
Strana od-do: 2054-2059
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Porovnání měřících zařízení CVS a PEMS používaných pro stanovení emisí CO2 z výfukových plynů osobních automobilů během testovací procedury WLTP V roce 2014 zveřejnila Evropská hospodářská komise Organizace spojených národů (UNECE) celosvětové zkušební postup pro harmonizované osvětlení lehkých užitkových vozidel (WLTP). Evropská komise se zaměřila na zavedení nového zkušebního postupu do evropských právních předpisů s cílem nahradit stávající zkoušku pro stanovení výfukových emisí, tzv. Nový evropský cyklus řízení (NEDC). Úřední údaje měřené v laboratořích ukazují nižší průměrnou spotřebu paliva a emisní produkci oxidu uhličitého (CO2) evropského vozového parku než v reálných jízdních podmínkách. Odborníci a veřejnost prohlašují, že oficiálně uvedené hodnoty CO2 neodrážejí skutečnost. Tento článek představuje výsledky dvou měřicích přístrojů od vzorkovače konstantního objemu (CVS) a přenosného systému měření emisí (PEMS), který se používá ke stanovení koncentrace emisí CO2. Experiment byl proveden podle celosvětového testovacího postupu harmonizovaných lehkých užitkových vozidel. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly mezi zařízeními CVS a PEMS, které se obvykle používají pro měření emisí při emisích skutečné jízdy (RDE). Výsledky tohoto dokumentu poskytují informace z měření, které bylo provedeno podle WLTC s vybavením PEMS a CVS. Experiment odráží aktuální legislativní požadavky na měření emisí. Výsledky jsou užitečným nástrojem pro srovnávací technologie používané pro měření emisí v laboratořích (CVS) a na emisích z cest (PEMS). WLTP; PEMS; CVS; CO2; emise; výfukové plyny
eng Comparison of CVS and PEMS measuring devices used for stating CO2 exhaust emissions of light-duty vehicles during WLTP testing procedure In 2014, the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) released the Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP). The European Commission focused on introducing a new trial test procedure into the European legislation with the aim to replace the existing test for stating exhaust emissions, the so-called New European Driving Cycle (NEDC). The official data measured in laboratories show lower average fuel consumption and emission production of carbon dioxide (CO2) of European car fleet than it is in real driving conditions. Experts and the public declare that the officially stated CO2 values do not reflect the reality. This article presents results from two measuring devices from constant volume sampler (CVS) and from portable emissions measurement system (PEMS) used for stating the concentration of CO2 emissions. The experiment was conducted according to the Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. The results show that there are not statistically significant differences between the CVS and PEMS devices, which are usually used for emission measuring in real driving emissions (RDE). Results of this paper provide information from the measurement, which was carried out according to WLTC with PEMS and CVS equipment. The experiment reflects the actual legislation requirements for emissions measurements. The results are useful tools for comparation technologies used for emissions measurements in laboratories (CVS) and on road emissions (PEMS). WLTP; PEMS; CVS; CO2; emissions; exhaust gas