Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Diagnostický systém poruchových stavů vozidel metra
Autoři: Zelenka Jaromír | Vágner Jakub | Kohout Martin | Hába Aleš
Rok: 2018
Druh publikace: prototyp, funkční vzorek
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Diagnostický systém poruchových stavů vozidel metra Jedná se o autonomní měřící systém pro záznam průjezdů vozidel metra, tyto záznamy jsou dále vyhodnocovány a slouží pro diagnostiku stavu částí pojezdu vozidel metra. Autonomní měřící systém umožňuje měřit vybrané veličiny (v tomto případě vibrace a akustický vlak) na trati přímo v tunelu metra. Unikátnost zařízení spočívá v tom, že umožňuje měřit v místech, kde není možný přístup osob ovládajících zařízení, a také v místech, kde není možné provést datové propojení mezi obsluhou a měřícím zařízením – tedy v tunelu metra za provozu. Další funkcionalitou je originální způsob detekce čísla měřeného vlaku bezdrátovým způsobem. Všechny tyto funkcionality jsou přitom realizovány ve vodotěsném a prachotěsném rozvaděči (IP65) velmi malých rozměrů (40 x 30 x 25 cm) a pomocí dostupné laboratorní techniky. diagnostika; kolejové vozidlo; měřící systém; vibrace; hluk
eng Diagnostic system of fault detection of metro vehicles It is an autonomous measuring system for recording the passage of metro trainsets, these records are further evaluated and used to diagnose the condition of the runing gear parts. The measuring system allows to autonomous measuring of selected signals (in this case vibration and acoustic signal) on the track directly inside the tunnel. The uniqueness of the device is that it allows to measure in places where the equipment can not be accessed by persons for controlling, as well as in places where it is not possible to make a data connection between the operator and the measuring system - in the underground tunnel in operation. Another functionality is the original way of detecting the ID number of the trainset being measured in a wireless way. All these functions are realized in a waterproof and dust-proof cabinet (IP65) of very small dimensions (40 x 30 x 25 cm) and using the available laboratory equipments. diagnostics; rail vehicle; measuring system; vibration; noise