Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Planning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway network
Autoři: Šohajek Petr | Šustr Martin | Štěpánová Michaela | Čáp Jiří
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering
Název nakladatele: Scientific Research Center Ltd.
Místo vydání: Belgrade
Strana od-do: 72-79
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Plánování provozu ucelených vlaků v prostředí uvolněného trhu - instrument pro dynamické přiřaďování tras na železniční síti Spolehlivost, rychlost a přesnost dopravy vzhledem k potřebám zákazníků jsou základními vlastnostmi, které ovlivňují konkurence schopnost železniční nákladní dopravy. Všechny zdroje používané pro plánování, zajištění a realizaci jednotlivé přepravy jsou omezené. Základem je, že všechny činnosti musí být plánovány, jelikož se jedná o nejlepší možný způsob, jak poskytnout službu takovou, jakou zákazník požaduje s vynaložením co nejméně kapacit zdrojů a či je nepřetíží. Tento příspěvek se zabývá problémem zlepšení krátkodobého plánování tras a řízením jejich použití v provozu, tím že ad hoc přiděluje vlakové trasy daným vlakům dle aktuálních informací za pomocí automatizovaného přiřaďovacího systému. Navržený nástroj umožňuje dynamické přiřazení ad hoc požadavku na jízdu vlaku ke vhodné vlakové trase pomocí rychlého a efektivního postupu založeného na přiřaďovacím algoritmu. Nástroj snižuje čas potřebný na přidělení trasy a umožňuje dispečerovi využít více času na řešení aktuálních provozních problémů způsobených dopravními omezeními. Postup byl testován na skutečných datech získaných od významného železničního dopravce působícího ve střední Evropě. železniční nákladní doprava; plánování; přiřaďování tras; železniční dopravce; správce infrastruktury
eng Planning of rail freight unit train operation in the liberalized environment – instrument for dynamic assignment of paths on railway network Reliability, speed and accuracy of transport according to customer needs is an essential aspect that affects the competitiveness of rail freight transportation. All resources used for planning, assuring and realization of individual transport are limited. The basis is that all operations must be planned, because it is the best way, how to provide service as required by customers with the least possible use of the capacity of the resources and also does not overload them. This paper considers the problem of improving short-term train path planning and operation path management that the ad hoc assignment of train path to the definite trainset operating under real-time information and automated assigning system. The proposed instrument performs dynamic assignment of ad hoc request for train running to appropriate train path through a fast and efficient solution procedure based on the assigning algorithm. The instrument reduce time for path assignment and enable to dispatchers use more time on solving real-time operational problems caused by disruptions. The procedure has been tested on real-life data from one of the major railroads in Central Europe. rail freight transport; planning; path assignment; train operating company; infrastructure manager