Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis of operation wear of brake fluid used in a Volvo car
Autoři: Sejkorová Marie | Verner Jan | Sejkora František | Hurtová Ivana | Šenkýř Jan
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 592-596
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza provozního opotřebení brzdové kapaliny používané v automobilech Volvo Pro zajištění kvality a produktivity dopravních procesů je stále důležitější zajistit používání bezpečných a spolehlivých dopravních prostředků. Brzdový systém automobilu se při přenosu energie spoléhá na nestlačitelnost brzdové kapaliny na bázi glykolu. Tento článek uvádí výsledky měření teploty mokrého bodu varu brzdové kapaliny DOT 4 Plus, která se používá u automobilů Volvo. Zkoumáním brzdové kapaliny u 48 vozů, které byly přistaveny na servisní prohlídku, bylo statisticky prokázáno, že s 95% pravděpodobností se teplota varu brzdové kapaliny bude pohybovat v rozmezí 222-238 °C, přičemž pro brzdovou kapalinu DOT 4 Plus výrobce udává mokrý bod varu 180 °C. Infračervenou spektrometrií byla ověřena vysoká hygroskopičnost brzdové kapaliny. brzdová kapalina; bod varu; spolehlivost; provozní opotřebení; obsah vody
eng Analysis of operation wear of brake fluid used in a Volvo car To enable the quality and productivity of transport processes, it is becoming increasingly important to ensure the use of safe and reliable means of transport. The automobile's circuit brake system relies on the incompressibility of brake fluid based on glycol when transmitting power. Fluid operating above its boiling point contains gas which is highly compressible. This paper presents the results of the wet boiling point temperature assessment of the DOT 4 Plus brake fluid used in Volvo cars. By investigation the brake fluid of 48 cars during service inspection, we found that boiling point was within the interval 222–238 ° C, with a 95% probability i.e. higher than the manufacturer specified wet boiling point of 180 ° C. Using infrared spectrometry it was verified that the brake fluid is highly hygroscopic. brake fluid; boiling point; reliability; operation wear; fluids ageing; water content