Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Changes in the traffic situation on city roads after traffic diversion outside the city
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering
Název nakladatele: Scientific Research Center Ltd.
Místo vydání: Belgrade
Strana od-do: 1064-1072
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Změny dopravní situace na pozemních komunikacích ve městech po odklonění dopravy mimo města Silniční obchvaty jsou budovány pro odstranění kongescí v městském prostředí. Pozemní komunikace ve městech jsou uvolněny a primárně využívány vnitroměstskou nebo zdrojovou a cílovou (ve městě začínající nebo končící) dopravou. Cestovní časy jsou zkráceny pro všechny. Otázkou zůstává, kterými vnitroměstskými cestami bude využívána infrastruktura původně určená pro odkloněnou tranzitní dopravu (pozemní komunikace ve městech). Cílem příspěvku je charakterizovat vlivy odklonění dopravy v závislosti na velikosti města a jeho významu. Zhodnocen je vliv na individuální i hromadnou dopravu, neboť vybudování obchvatu má odlišné dopady v obou těchto módech. Ke změně trasování díky obchvatu může dojít i u části cílové nebo zdrojové dopravy v individuální dopravě. V hromadné dopravě může dojít k redukci jejího rozsahu ve snaze zrychlit (autobusové) spoje, které městem pouze tranzitují. Výzkum je založen na vyhodnocení množiny konkrétních případů (měst s obchvatem). obchvat města; silniční doprava; odklon dopravy; dopravní proud
eng Changes in the traffic situation on city roads after traffic diversion outside the city Road bypasses are constructed to mitigate traffic congestions in city areas. City roads are released and used by city and target traffic (with origin or destination in the city) primary. Travel time can be shortened for all. Question is how journeys within the city area will employ the infrastructure (city roads) originally used for diverted transit traffic. The aim of the article is to find out and to describe the impacts of traffic diversion in dependence on city size and importance of the city. Individual as well as public transport will be assessed, because bypassing has a different impact on each of them. Rerouting of a part of target journeys can be caused by bypassing in individual transport as well. Public transport service can be reduced with the aim to make connections (buses) transiting here faster. Research will be based on evaluation of a set of specific locations (bypassed cities). city bypass; road transport; traffic diversion; traffic flow