Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2018 - Conference Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 671-676
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze ZVYŠOVÁNÍ ÚROVNĚ LIDSKÉHO KAPITÁLU PODNIKŮ PROSTŘEDNICTVÍM VHODNÉ NÁBOROVÉ KOMUNIKACE S NASTUPUJÍCÍ GENERACÍ Z Lidský kapitál je v současnosti velmi aktuálním tématem, a to nejen mezi zástupci vědecké veřejnosti, ale také mezi představiteli vedení podniků. Podniky jsou v současné době přímo konfrontování s dopady měnící se struktury trhu práce. Tyto dopady jsou důsledkem globalizace trhu práce. O globalizaci trhu práce se hovoří zejména v souvislosti s měnící se demografickou strukturou obyvatel, kdy na trh práce vstupuje generace Z. Generace Z, je označována za vůbec první generaci, která je vysoce propojená. Mnozí z této generace po celý život využívají komunikační a mediální technologie a internet. Dalším fenomén, který bývá často považován za důsledek globalizace trhu práce, je velmi rychlý technologický pokrok. Článek se zabývá problematikou lidského kapitálu, konkrétně z pohledu náboru nových zaměstnanců, kteří determinují hodnotu lidského kapitálu podniku. V rámci článku budou prezentovány výsledky vlastního průzkumu. Cílem průzkumu je analýza aktuálních preferovaných trendů v rámci náborové komunikace podniků se zástupci generace Z. Respondenty budou zástupci generace Z, konkrétně studenti středních škol technických a dopravních oborů. Na základě získaných výstupů bude možno vymezit oblasti, kterým je nutné věnovat pozornost ve snaze zvyšování úrovně lidského kapitálu prostřednictvím vhodné komunikace s potencionálními zaměstnanci. Lidský kapitál; generace Z; nábor; komunikace; technické střední školy
eng INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z Human capital is currently a highly debated topic both among scholars and company managements. Companies are now directly confronted with the impacts of changing structure of the job market brought about by globalization, changes in demography and Generation Z entering the job market. Generation Z is the first highly interconnected generation: most of Generation Z have used communication and media tools and the Internet throughout their lives. Another phenomenon often considered a result of globalization is the rapid technology development. The present article deals with human capital from the perspective of recruitment procedures that target new employees, who determine the human capital value of a company. The article presents results of research done by the authors, whose aim was to analyze the currently preferred trends in recruitment communication strategies used by companies to attract Generation Z. Respondents of the survey were students of technical and logistics high school programs. Presented results make it possible to define areas that will require elevated attention to increase the value of human capital through suitable communication with potential employees. Human capital; Generation Z; recruitment; communication; technical high schools