Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Corporate social responsibility from the perspective of companies producing passenger cars in the Czech Republic
Autoři: Sommerauerová Dana | Hyršlová Jaroslava
Rok: 2018
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Společenská odpovědnost organizací z pohledu společností vyrábějících osobní automobily v České republice Problematika společenské odpovědnosti organizací (CSR) je v současné době velmi diskutovaným tématem. Použití strategie CSR může mít rozhodující vliv na konkurenceschopnost podniku. Aplikace CSR v podnikání znamená, že společnost také bere v úvahu environmentální a sociální aspekty a dopady svých činností, produktů a služeb. Dnešní zákazníci hledají nejen produkty a služby vysoké kvality, ale také chování a strategii podniků z hlediska jejich environmentálních a sociálních dopadů. Tento koncept je důležitý nejen pro zákazníky, ale i pro další zúčastněné strany (investory, zaměstnance, dodavatele, veřejnost, média, stát a další podobné subjekty). Otázky CSR jsou pro automobilový průmysl stále důležitější. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat a porovnat přístupy k CSR, sdělované vybranými společnostmi vyrábějícími osobní automobily v České republice na svých internetových stránkách. Pozornost je zaměřena především na ty ekonomické, environmentální a sociální aspekty CSR, které tyto společnosti považují za důležité vzhledem k jejich podnikatelskému sektoru. Získaná data jsou zpracovávána pomocí následujících metod: obsahová analýza a srovnávací analýza. společenská odpovědnost organizací; environmentální a sociální aspekty; automobilový průmysl
eng Corporate social responsibility from the perspective of companies producing passenger cars in the Czech Republic Corporate social responsibility (CSR) is currently a highly discussed topic. The use of CSR strategy may represent a crucial component of competitiveness of a business. CSR application in business means that the company also takes into consideration environmental and social aspects and impacts of its activities, products and services. Today's customers look for not only high-quality products and services, but they also observe the behaviour and the strategy of companies from the point of view of their environmental and social impacts. This concept is important not only for customers, but also for other stakeholders (investors, employees, suppliers, the public, media, the state and other similar stakeholders). CSR issues are increasingly important for the automotive industry. The aim of this paper is to present and to compare approaches to CSR communicated by selected companies producing passenger cars in the Czech Republic on their websites. The attention is primarily focused on those economic, environmental and social aspects of CSR that are considered important by these companies with regard to their business sector; selected companies communicate these aspects by means of websites to their stakeholders. The acquired data are processed by means of the following methods: the content analysis and the comparative analysis. corporate social responsibility; environmental and social aspects; automotive industry