Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Approach to Human Capital in National Postal Providers: A Cross-country Analysis in Europe
Autoři: Gottwald Dalibor | Zákorová Eva | Švadlenka Libor | Pavlisová Hana
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Promet - Traffic & Transportation
Strana od-do: 623-633
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přístup k lidskému kapitálu v podmínkách národních poštovních operátorů: Cross-country analýza v Evropě Článek se zabývá problematikou přístupu k lidskému kapitálu v podmínkách National Postal Providers, což je téma, které není v současné době vědecky probádáno. V současné době lze spatřit mnoho prací zabývající se problematikou lidského kapitálu, avšak minimum prací, které by problematiku lidského kapitálu zkoumali v sektoru poštovních služeb. Hlavním cílem článku je na základě komparativní analýzy přístupu k řízení lidského kapitálu vybraných evropských NPO určit obecný model přístupu k lidskému kapitálu v oblasti poštovních služeb (v podmínkách evropských národních poštovních operátorů). Analýza přístupu k řízení lidského kapitálu byla provedena na základě identifikace aktivit souvisejících s lidským kapitálem, jež byly obsaženy ve výročních zprávách vybraných třinácti evropských národních poštovních operátorů. Následně na základě definované metodologie byl vyjádřen Human Capital Index pro každý z analyzovaných NPO – kvantitativní vyjádření aktuálního stavu přístupu k lidskému kapitálu. Výsledky článku lze považovat za velmi závažné a aktuální zejména ve vztahu ke garanci trvale udržitelného rozvoje v sektoru poštovních služeb. lidský kapitál; národní poštovní operátoři; poštovní služby
eng Approach to Human Capital in National Postal Providers: A Cross-country Analysis in Europe The article investigates human capital in national postal providers (NPPs), which is an area that has yet to be underpinned by research. There is a number of works dealing with human capital, but only few address human capital in the postal service sector. The main aim of the article is to define differences in approach to human capital management in selected NPPs. Differences are expressed via the overall Human Capital Index (HCI). Due to the fact that so far there has been no complex research analyzing activities related to human capital in NPPs, it was necessary to carry out a content analysis of annual reports of selected NPPs. Results of the analysis served as a basis for expression of overall HCI. This study brings new insights into the topic and contributes to the sustainable development of the field. human capital; national postal providers; postal service