Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Rozbor silového působení elektrické lokomotivy na kolej v protisměrných obloucích
Autoři: Zelenka Jaromír | Michálek Tomáš
Rok: 2019
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: TA ČR
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Rozbor silového působení elektrické lokomotivy na kolej v protisměrných obloucích Předmětem této zprávy, jež vznikla v rámci řešení projektu ev. č. TE01020038 „Centrum kompetence drážních vozidel“ v pracovním balíčku WP5 „Vzájemné účinky vozidla a dopravní cesty“ na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice v roce 2019 je bližší rozbor silového působení železničního vozidla (elektrické lokomotivy) na kolej v podmínkách protisměrných oblouků o poloměru 190 m, představujících výhybkové konstrukce, resp. jízdu kolejovými spojkami. Pozornost je zde zaměřena především na možnosti snižování intenzity silového působení vozidla na kolej s využitím systémů aktivních prvků pro natáčení podvozků (ADD) a pro radiální stavění dvojkolí (ARS). Diskutovány jsou faktory, které příčné silové účinky vozidla na kolej v daných podmínkách ovlivňují, včetně přesnosti fungování systémů aktivních prvků a základních rozměrových parametrů vozidla. S-oblouk; vodicí síla; elektrická lokomotiva; aktivní prvky pro natáčení podvozků; aktivní radiální stavění dvojkolí; simulační výpočty; programový systém SJKV