Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Úvodní studie možností využití semiaktivního tlumení v pojezdu kolejového vozidla
Rok: 2019
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání: Česká Třebová
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Úvodní studie možností využití semiaktivního tlumení v pojezdu kolejového vozidla Předmětem této zprávy, která vznikla v rámci řešení projektu ev. č. TN01000026 „Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky“ v dílčím projektu „Semiaktivní tlumení v podvozku kolejového vozidla“ pracovního balíčku WP02 subprojektu SP2, řešeného ve spolupráci VUT v Brně, Strojírny Oslavany (STOS) a Dopravní fakultě Jana Pernera (DFJP) Univerzity Pardubice, je úvodní studie možností využití a potenciálních přínosů systému semiaktivního tlumení aplikovaného do pojezdu kolejového vozidla. Jsou zde uvedeny jednotlivé úrovně, kde jsou dnes v pojezdech kolejových vozidel aplikovány pasivní tlumiče, a na výsledcích simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy je demonstrováno typické chování, resp. provozní zatěžování (amplitudy, frekvenční spektra) tlumičů na těchto úrovních. K realizaci příslušných simulací byl využit programový systém „SJKV“, který je na DFJP dlouhodobě vyvíjen pro potřeby multi-body simulací jízdy kolejových vozidel. Dále jsou zde prezentovány vybrané výsledky měření na vozidle, které rovněž vypovídají o reálném provozním zatěžování některých typů tlumičů. V závěru zprávy je pak na základě získaných výsledků proveden rozbor potenciálních přínosů vyplývajících z náhrady pasivního tlumení tlumením semiaktivním. kolejové vozidlo; pojezd; tlumiče; simulace jízdy vozidla; měření