Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej
Autoři: Michálek Tomáš | Šlapák Jiří | Špalek Petr | Hora Miroslav
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2019 : zborník prednášok II
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 65-73
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejových vozidel na kolej Příspěvek se zabývá hodnocením poškozujících účinků jízdy vozidel na kolej za účelem možného zohlednění těchto účinků ve výši poplatků za použití dopravní cesty. Je zde uveden rozbor faktorů, které mají přímý vztah k úrovni poškozujících účinků jízdy vozidla na kolej, a to v kontextu metodiky, která je v současnosti pro kvantifikaci těchto účinků používána ve Švýcarsku a kterou lze obecně považovat za velmi propracovanou. S využitím výsledků simulačních výpočtů jízdy různých variant moderní elektrické lokomotivy je demonstrováno možné ovlivnění úrovně jednotlivých druhů poškozujících účinků v závislosti na konstrukčních parametrech vyšetřovaného vozidla, a to včetně kvantifikace jejich vlivu na výši poplatku za použití dopravní cesty v podmínkách SBB. poškozující účinky; interakce vozidlo-kolej; poplatky za použití dopravní cesty; Trassenpreissystem SBB; elektrická lokomotiva; multi-body simulace
eng Quantification of damaging effects of railway vehicle run on track The paper deals with quantification of damaging effects of railway vehicle run on the track for purposes of possible consideration of these effects in the level of track access charges (TACs). An overview of parameters closely related to the level of the damaging effect is presented, especially in context of actually used Swiss methodology for TAC calculation which can be considered as a high-level theoretically based methodology. A possible impact of design parameters of the investigated vehicle on the level of different categories of the damaging effects is demonstrated by means of results of performed multi-body simulations of run of different versions of a modern electric locomotive. An influence of these parameters on the TACs level in conditions of the SBB is also quantified. damaging effects; vehicle/track interaction; track access charges; SBB train-path pricing system; electric locomotive; multi-body simulation