Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet
Autoři: Bulíček Josef
Rok: 2019
Druh publikace: ostatní do riv
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Časová koordinace spojů v sítích s jednokolejnými úseky - iterativní výpočet Příspěvek je zaměřen na časovou koordinaci vlaků v sítích s jednokolejnými úseky. Z hlediska síťové technologie veřejné hromadné osobní dopravy je vhodné zajišťovat koordinaci spojů na uzlech pro zajištění přípojů nebo na úsecích pro rozložení dopravní nabídky v čase. Nutnost křižování vlaků na jednokolejných tratích omezená jen do stanic způsobuje, že nelze plně aplikovat koordinační metody využitelné např. v autobusové nebo městské hromadné dopravě. Prezentace představuje optimalizační model pro řešení koordinace právě na jednokolejné trati. Model je založen na tzv. principu optimalizace na rybí kosti a je vytvořen pomocí aplikace Microsoft Excel. Výsledky této optimalizace mohou posloužit jako omezující podmínka (eliminující nepřípustná řešení) v modelu síťové optimalizace. Stručná ukázka takového modelu (v aplikaci pro MHD Pardubice) je v prezentaci také obsažena. Hradec Králové; jednokolejná trať; model; optimalizace; Pardubice; veřejná hromadná doprava; železnice
eng Time coordination of transport services in networks with single-tracked sections - iterative computation The paper is focused on time coordination of trains in networks with single-tracked sections. It is useful to ensure coordination of transport services at nodes due to interchanges and equal distribution of services at collective sections (operated by more lines) in time. Limitation that trains can pass (cross) at stations only causes that coordination methods known from bus or city public transport cannot be applied. Presentation introduces an optimization model developed for solution of coordination at a single-tracked line. The model is based on principle known as herring-bone optimization and it is supported by the Microsoft Excel. The results of this optimisation can be applied as a constraint eliminating impossible solutions in network optimizing model. Brief illustration of such model (for city public transport in Pardubice) is incorporated as well. Hradec Králové; single-tracked line; model; optimization; Pardubice; public passenger transport; railway