Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Replacement of Public Passenger Trasnport from Cities: Fastening or Worsening of Accessibility
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 54-61
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Odklon veřejné osobní dopravy z měst: Zlepšení nebo zhoršení dostupnosti Přesměrování linek veřejné hromadné osobní dopravy na obchvaty měst nebo dálnice může zrychlit veřejnou dopravu stejně, jako zhoršit dopravní nabídku v městech s obchvaty. Část těchto spojů již nebude nově zajíždět do center měst. Toto je klíčová otázka dopravní technologie. Minimalizace součtu cestovních časů všech cestujících je všeobecně používaným kritériem v těchto případech. Toto kritérium může prodloužit cestovní časy cestujícím z/do méně osídlených oblastí v zájmu zkrácení cestovních dob na přepravních relacích využívaných většinou cestujících. Toto je pak důvodem pro změnu trasy linek. Jednotlivé aspekty této otázky jsou řešeny v článku. Možnost náhrady jednoho subsystému veřejné osobní dopravy subsystémem jiným (nižší nebo vyšší kategorie) je v článku uvedena jako možné kompenzující opatření. Výzkum je založen na množině praktických příkladů a na metodách dopravního modelování. obchvat; veřejná doprava; odklon; cestující; časová dostupnost
eng Replacement of Public Passenger Trasnport from Cities: Fastening or Worsening of Accessibility Rerouting of transit public transport lines to city bypasses or highways can make public transport faster as well as it can reduce public transport supply in bypassed cities. A part of transport services will not go to city centre more. It is an important issue of transport technology. The criterion which is commonly applied in the field of transport science is to reduce the sum of travel times of all passengers. It can cause an extension of travel time of passengers from or to less populated cities with an effort to make journey faster for transiting passengers (majority of passengers). This is a reason for this rerouting of lines. Individual aspects of this issue are solved in the paper. Possibility to replace one subsystem with a different subsystem of transport (of lower or higher category) – especially with urban public transport – is discussed as compensative measure. The research is based on a set of practical cases and on the methods designed for transport modelling. bypass; public transport; detour; passengers; travel time accessibility