Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 104-108
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přestupy u jednoho nástupiště (hrana-hrana): Vliv na kapacitu železniční infrastruktury Přestupy mezi vlaky přistavenými k jednomu nástupišti mohou zvýšit komfort cestujících a mohou snížit čas potřebný pro realizaci takového přestupu. Díky tomu mohou být zvýšeny nároky na kapacitu staničních zhlaví tím, že některé takové vlakové cesty mohou křižovat i další koleje (obsazovat další prvky zhlaví). Doby obsazení mohou být rovněž zvýšeny. Příspěvek je zaměřen na tyto vlivy. Zjišťování propustnosti je založeno na analytických a stochastických simulačních metodách. Jsou diskutovány různé ukazatele pro popis kapacity. Jako priorita jsou zmiňovány ukazatele založené na čase (zejména zpoždění). Závěrečná část příspěvku je věnována diskusi, jak zkrácené časy potřebné na přestup mohou být užitečné při provozování železničních tratí a sítí. kapacita železniční dopravní infrastruktury; model; železniční doprava; simulace; rozvrh
eng Interchanges at one Platform: Influence on Capacity of Railway Infrastructure Interchange between trains allocated to one platform can improve comfort of passengers and can shorten times needed for this interchange. Demands on capacity of station switch areas can be increased in this case due to train paths possibly crossing number of other tracks. Approaching times of these trains can be extended as well. The paper is focused on these effects. Assessment is based on analytical as well as on stochastic simulation methods. Different indicators for assessment are discussed. Time-based indicators (especially delays) are seen as prior. The final part of the paper is dedicated to discussion, how shortened interchange times can help to operation of railway lines and networks. capacity of railway infrastructure; model; railway transport; simulation; schedule