Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Comparison of road freight charging in Visegrad Group countries in the context of sustainable regional development
Autoři: Kučera Tomáš | Viteková Nikola
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 22nd International Colloquium on Regional Sciences : conference proceedings
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 240-247
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komparace zpoplatnění silniční nákladní dopravy v zemích Visegradské skupiny v kontextu udržitelného regionálního rozvoje Silniční doprava hraje důležitou roli v sociálním a ekonomickém rozvoji státu a regionů. Na druhé straně je silniční doprava ve vztahu k životnímu prostředí zdrojem emisí, hluku a vibrací a způsobuje zdravotní a bezpečnostní rizika pro člověka. Zpoplatnění silniční nákladní dopravy je zaváděno z důvodů omezení silniční nákladní dopravy. Článek si klade za cíl provést komparaci zpoplatnění silniční nákladní dopravy v zemích Visegradské skupiny v kontextu udržitelného regionálního rozvoje. V článku je využita metoda komparace, která se řadí do kategorie logických vědeckých metod. Zdrojem dat jsou webové stránky provozovatelů zpoplatnění silniční nákladní dopravy v jednotlivých zemích Visegradské skupiny. Výsledky komparace zpoplatnění silniční nákladní dopravy v zemích Visegradské skupiny jsou uvedeny za každou zemi zvlášť s důrazem na právní rámec, sazby mýtného a způsob platby mýtného v dané zemi. silniční nákladní doprava, Visegradská skupina, zpoplatnění silniční nákladní dopravy, udržitelný regionální rozvoj
eng Comparison of road freight charging in Visegrad Group countries in the context of sustainable regional development Road transport plays an important role in the social and economic development of the state and regions. On the other hand, road transport is a source of emissions, noise and vibration and causes health and safety risks to humans. Road freight charging is being introduced for reasons of road freight transport restrictions. The article aims to make a comparison of the road freight charging in the Visegrad Group countries in the context of sustainable regional development. The article uses a comparison method, which belongs to the category of logical scientific methods. The websites of road transport charging operators are the source of the data in the individual countries of the Visegrad Group countries. The results of the comparison of road freight charging in the Visegrad Group countries are given for each country, with particular emphasis on the legal framework, toll rates and toll payment method in the specific country. road freight transport, Visegrad Group countries, road freight charging, sustainable regional development