Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Technological Limits for the Use of Automated Guided Vehicles in Intralogistic Systems
Autoři: Seidlová Andrea | Šourek David | Kučera Tomáš
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 338-342
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Technologické limity použití automaticky vedených vozíků v intralogistických systémech Využití automaticky vedených vozíků v intralogistických systémech v posledních letech stoupá. Typickými aplikacemi pro použití jsou manipulační a přepravní operace ve skladování a výrobě. Aplikační potenciál se rozšiřuje se zaváděním nových navigačních technologií. Existují však určité limitující faktory, které mohou omezit pracovní nasazení AGV. Tento příspěvek analyzuje limitující faktory pro použití různých systémů AGV v intralogistice. Pokud se AGV využívá v existujících provozech (skladech, výrobních halách apod.), musí se přizpůsobit existujícímu rozložení prostoru. V těchto případech nemusí být vždy možné vyhnout se úzkým místům na trasách. Takováto úzká místa jsou identifikovaná v tomto příspěvku a je analyzován jejich vliv na plynulost provozu a kapacitu tras. Popsaná situace může také ovlivnit provozní náklady, proto se příspěvek taky zabývá ekonomickými faktory ve srovnání s využitím konvenčních vozíků. automaticky vedené vozíky; intralogistika; manipulace s materiálem
eng Technological Limits for the Use of Automated Guided Vehicles in Intralogistic Systems The use of Automated Guided Vehicles in intralogistic systems has increased in recent years. Material handling operations in warehousing and production are typical applications of AGVs. New navigation technologies extend their application potential. In real traffic, various limiting factors could reduce the work efficiency of AGV. This paper analyses the limiting factors for using different AGV systems in intralogistics. If the AGV is used in existing interiors (e.g. warehouses, production halls), the application must often be adapted to given spatial layout. In this case, there is sometimes no possibility to avoid bottlenecks on the routes. Such possible bottlenecks are identified in this paper. Authors analyze their influence on traffic continuity and route capacity. Described situation can also influence the operating costs, therefore the paper deals also with economic factors compared to use of conventional transport trucks. AGV; intralogistics; material handling