Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Windshield Defrost Simplified CFD Model
Autoři: Schmid Michal
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Production engineering archives
Strana od-do: 8-11
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zjednodušený CFD model rozmrazování čelních skel Rozmrazování čelních skel je obecně prvkem bezpečnosti vozidel, proto je vymezeno řadou směrnic a norem. Numerický model slouží pro predikci tloušťky ledové vrstvy v čase, prostoru a prostředí definovaném podle odpovídajících předpisů a daných technických řešení. Požadavky na modelování se zvyšují s nástupem elektrických pohonů vozidel, kde je teplotní a energetický management podstatně náročnější ve srovnání s klasickým spalovacím motorem. Práce je věnována ověření možnosti modelování tloušťky ledové vrstvy zjednodušeným přístupem, výhodným zejména z pohledu nároků na výpočtový čas. Rozmrazování čelních skel; CFD simulace; tloušťka ledové vrstvy; simulace tenkých vrstev
eng Windshield Defrost Simplified CFD Model The windshield defrost system, in general, is a vehicle safety feature. Thus, its restricted by variety of directives. The defrost CFD model should predict the ice layer thickness in time and space and in environmental conditions defined according to appropriate directives and technical solution. Modelling requests are even increasing with pure electric vehicles, were the thermal and energy management is more demanding compared to the classical internal combustion engine vehicles. The aim of the work is to verify possibility to model the ice layer thickness with simplified approach, which could be beneficial from computational time burden. Windshield defrost; CFD models; Ice layer thickness; Thin film simulation