Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí (etapa 2)
Rok: 2019
Druh publikace: výzkumná zpráva
Název nakladatele: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí (etapa 2) Tato zpráva je souhrnnou výzkumnou zprávou o průběhu řešení a dosažených výsledcích úkolu technického rozvoje SŽDC "Analýza dynamických účinků jízdy vozidel s ohledem na údržbu tratí", řešeného na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice v letech 2018-2019. V rámci této zprávy je pozornost zaměřena především na analýzu vlivu klíčových parametrů kolejových vozidel na poškozování infrastruktury silovými účinky vznikajícími za jízdy; tato analýza je založena na hodnocení výsledků simulačních výpočtů. V návaznosti na to je zde proveden návrh metodiky kvantifikace dynamických účinků jízdy vozidel na trať, včetně rozboru možností implementace nové metodiky do současného systému zpoplatnění železniční dopravní cesty v podmínkách SŽDC. Prezentovány jsou rovněž dosažené výsledky vyhodnocení experimentální části řešení úkolu, která byla zaměřena na sledování vývoje poškození koleje ve vybraných traťových úsecích. poškozující účinky jízdy vozidel; poplatky za použití dopravní cesty; simulační výpočty; sledování opotřebení; dynamická kolová síla; vodicí síla; třecí práce v kontaktu kolo-kolejnice
eng Analysis of dynamic effects of vehicle run with respect to track maintenance (stage 2) This report summarizes the research activities and their results reached in framework of the project "Analysis of dynamic effects of vehicle run with respect to track maintenance" which was solved at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice for the Czech railway infractructure manager "SŽDC" in 2018-2019. In this report, the attention is paid especially to the analysis of influence of key parameters of railway vehicles on damaging force effects on the infrastructure at their run; the analysis is based on evaluation of the multi-body simulation results. Subsequently, a proposal of a methodology for quantification of dynamic effects of vehicle run on the track (including an analysis of possible implementation of this new methodology into the current track access charge system in the Czech republic) is performed. The reached results of the experimental part of the research project (focused on monitoring of track wear in selected track sections) are also presented. damaging effects of vehicle run; track access charges; multi-body simulations; wear monitoring; dynamic wheel force; guiding force; friction work in wheel/rail contact