Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface
Autoři: Buckley-Johnstone Luke | Trummer Gerald | Voltr Petr | Six Klaus | Lewis Roger
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Tribology International
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Testování jevů nízké adheze v plném měřítku s malým množstvím vody v kontaktu kolo-kolejnice Snížená adheze v kontaktu kola a kolejnice může být způsobena malým množstvím vody v kombinaci s oxidy železa, k čemuž v provozu dochází při lehkém dešti nebo v blízkosti rosného bodu. Při zkouškách ve zmenšeném měřítku nebyla udržitelná extrémně nízká úroveň adheze (<= 0.05) zaznamenána. Cílem této studie bylo pozorování tohoto mechanismu ve větším měřítku; při ustáleném přívodu vody v množství 0.025 ml/s byla skutečně dosažena udržitelná extrémně nízká adheze. Za těchto podmínek byl v kontaktu jasně patrný výskyt částic opotřebení a železných oxidů. Experimenty poskytly adhezní charakteristiky, jež lze využít jako vstup pro modely kontaktu kola a kolejnice a simulace směřující k vývoji opatření pro zvýšení adheze. nízká adheze; kontakt kolo-kolejnice; zkoušky v plném měřítku; mokré kolejnice
eng Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (<= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation. low adhesion; wheel/rail interface; full-scale tests; wet-rail syndrome