Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

COMPARISON OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS
Autoři: Šourek David
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Overcoming the Challenges and Barriers in Open Education (DisCo) 2018
Název nakladatele: Centrum pro studium vysokého školství
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 367-374
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Srovnání learning management systémů Základem většiny systémů elearningu je software, který představuje rozhraní mezi uživateli a kurzy elearningu. Tento druh softwaru se označuje jako Learning Management System (LMS). Dnešním velmi dobře známým LMS je software Moodle. Tento software se používá nejen na mnoha univerzitách, ale často i ve výrobní sféře pro základní nebo další vzdělávání zaměstnanců. Kromě LMS Moodle existuje v současné době mnoho dalších LMS, které nabízejí různé možnosti pro všechny eLearningové aktivity. Tyto činnosti zahrnují zejména správu kurzů a uživatelů, vytváření kurzů a interakci mezi učitelem a studentem. Tento článek si klade za cíl porovnat jednotlivé alternativy s LMS Moodle. První část článku se zaměří na společné a odlišné rysy různých LMS. Posoudí se zejména obtížnost instalace LMS. Druhá část článku porovnává funkčnost jednotlivých LMS. V této části bude řízení LMS vyhodnoceno z pohledu administrace uživatele a kurzu. Budou zhodnoceny také možnosti a způsoby vytváření kurzů. Poslední část článku porovnává LMS z pohledu studentů kurzů. Nakonec bude představen praktický příklad výběru LMS. V tomto příkladu bude LMS použit pro výukové kurzy na malé letecké škole. Závěr článku může sloužit jako vodítko při rozhodování o tom, který LMS pro e-learning použít s ohledem na předpokládaný rozsah celého systému distančního vzdělávání v organizaci. LMS; eLearning
eng COMPARISON OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS The basis of most eleanning systems is software that represents the interface between users and elearning courses. This kind of software is referred as the Learning Management System (LMS). The todays' well-known LMS is Moodle software. This software is used not only in many universities, but also often in the manufacturing sphere for basic or further training of employees. In addition to LMS Moodle, there are currently many other LMSs that offer different options for all eleaming activities. These activities include, in particular, the administration of courses and users, the creation of courses and the interaction between the tutor and the student. This article aims to compare individual alternatives to LMS Moodle. The first part of the article will focus on common and distinct features of different LMSs. In particular, the difficulty of installation LMS will be assessed. The second part of the article compares the functionality of individual LMSs. In this section, LMS control will be evaluated from user and course administration point of view. Also the options and ways of creating courses will be evaluated. The last part of the article compares the LMS from the point of view of the students of the courses. Finally, a practical example of LMS selection will be introduced. In this example, the LMS will be used for elearning courses at the small Aviation School. Conclusion of the article can serve as a guide in deciding which LMS for elearning to use with regard to the projected range of the entire distance learning system in an organization. LMS; eLearning