Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Marketingový prieskum kvality služieb IC vlakov v podmienkach SR
Autoři: Kanis Juraj | Kmetík Matej | Dolinayová Anna | Melichar Vlastimil
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Svet dopravy
Strana od-do: 4-14
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketingový průzkum kvality služeb IC vlaků v podmínkách SR Dopravní služby tvoří nezbytnou součást uspokojování každodenních přepravních potřeb obyvatelstva. Hlavním cílem poskytovatelů dopravních služeb je dosahování zisku a významným zájmem státu je udržitelná mobilita. Udržitelná mobilita obyvatelstva je založena především na využívání ekologických druhů dopravy při uspokojování přepravních potřeb obyvatelstva. Železniční osobní doprava se řadí mezi ekologicky méně náročné druhy dopravy a proto je třeba neustále zvyšovat její kvalitu. Zvyšování kvality se má uskutečňovat na základě poznání vnímané a požadované kvality dopravní služby. Z uvedených důvodů je článek věnován výzkumu v oblasti kvality dopravních služeb IC vlaků v podmínkách SR. Zjištěné skutečnosti je možné vhodným způsobem využít při tvorbě marketingové strategie IC vlaků s cílem zvýšení jejich účinnosti. dopravní služba; kvalita; železniční osobní doprava; marketingový průzkum
eng Marketing survey of IC train services quality in SR conditions Transport services are an essential part of meeting the daily transport needs of the population. The main goal of transport service providers is to make a profit and sustainable mobility is a major concern of the state. Sustainable population mobility is based primarily on the use of environmentally friendly modes of transport to meet the transport needs of the population. Rail passenger transport is one of the less environmentally friendly modes of transport and therefore it is necessary to continuously improve its quality. Improvement of quality should be realized on the basis of knowledge of perceived and required quality of transport service. For this reason, the article is devoted to research in the field of quality of transport services of IC trains in the Slovak Republic. The findings can be used in the development of the marketing strategy of IC trains in order to increase their efficiency. transport service; quality; rail passenger transport; marketing research