Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů
Rok: 2019
Druh publikace: software
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Software pro simulaci trakčních a energetických poměrů Pro co největší přiblížení simulací realitě je zadáváno množství vstupních parametrů vozidel (hmotnost, trakční charakteristika v jízdě a brzdě, adhezní omezení, uspořádání náprav, nejnižší rychlost elektrického brzdění, trvalý příkon pomocných pohonů, součinitel rotujících hmot, průměr kol, nápravový převod, jízdní odpor soupravy, výkon trakčního transformátoru, vybíjecí a nabíjecí výkon akumulátoru, parametry akumulátorového packu, mapa účinnosti trakčního motoru, mapa účinnosti trakčního střídače, mapa účinnosti trakčního usměrňovače, uspořádání trakčního obvodu, výkon, průběh momentu a palivová mapa spalovacího motoru, mapa účinnosti trakčního alternátoru). Na základě vstupních parametrů SW určí průběhy aktuální rychlosti, zrychlení, výkonu na obvodu kol, nasčítané energie potřebné pro jízdu vlaku od začátku simulované trati, tažné, nebo brzdné síly vyvolané trakčním pohonem, brzdné síly mechanické brzdy, žádaného výkonu v meziobvodu vozidla, skutečného výkonu v meziobvodu vozidla, nasčítané energie odebrané z trolejového vedení, aktuální energie v akumulátoru, napětí a proudu na svorkách akumulátoru, otáček a momentu spalovacího motoru, spotřeby nafty a času jízdy v závislosti na poloze na trati.
eng Software for traction and energy simulation A number of vehicle input parameters (mass, traction characteristics in driving and braking, adhesion restriction, axle arrangement, lowest electric braking speed, continuous power input of auxiliary drives, rotating mass coefficient, wheel diameter, axle gear, driving resistance) sets, traction transformer power, battery discharge and charge power, battery pack parameters, traction motor efficiency map, traction inverter efficiency map, traction rectifier efficiency map, traction circuit layout, power, torque and fuel map of internal combustion engine, traction alternator efficiency map) . Based on the input parameters, the SW determines the curves of the current speed, acceleration, power on the wheel circumference, the accumulated energy needed to run the train from the start of the simulated track, traction or braking forces induced by the traction drive. in the intermediate circuit of the vehicle, accumulated energy taken from the overhead contact line, current battery energy, voltage and current at the battery terminals, engine speed and torque, diesel consumption and driving time depending on the track position. software, traction simulation