Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic
Autoři: Ližbetinová Lenka | Štarchoň Peter | Lorincová Silvia | Weberová Dagmar | Průša Petr
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Název nakladatele: MDPI AG (Multidisciplinary Digital Publishing Institute)
Místo vydání: Basel
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aplikace klastrové analýzy v marketingové komunikaci v malých a středních podnicích: Empirická studie na Slovensku Vytvoření efektivní marketingové strategie podle současných trendů je klíčovým procesem potřebným k dosažení udržitelného růstu, který může vést k přilákání velkého počtu stávajících i potenciálních zákazníků. Úspěch podniku je navíc ovlivněn výše uvedeným procesem. Cílem příspěvku je zjistit klastry malých a středních podniků působících na Slovensku a využití nástrojů marketingové komunikace v budoucnosti. Výzkum v oblasti marketingové komunikace a řízení vztahů se zákazníky (CRM) ve firmách byl proveden na Slovensku v letech 2017 a 2018. Na výzkumu se podílelo celkem 1 009 malých a středních podniků ze Slovenska. Podle algoritmu shlukování K-prostředků byly určeny tři klastry. Deskriptivní statistika, shluková analýza pomocí K-znamená klastrování a analýza rozptylu (ANOVA) byly použity k identifikaci žádného statisticky významného rozdílu, pokud jde o velikost podniků. Malé a střední podniky; marketingová komunikace; marketingové komunikační nástroje; CRM; zákaznická databáze; shluková analýza
eng Application of Cluster Analysis in Marketing Communications in Small and Medium-Sized Enterprises: An Empirical Study in the Slovak Republic Creating an effective marketing strategy according to current trends is a key process needed to achieve sustainable growth that can result in attracting a great number of existing as well as potential customers. Moreover, an enterprise's success is affected by the aforementioned process. The aim of the paper is to determine the clusters of small and medium-sized enterprises operating in the Slovak Republic and the use of marketing communication tools in the future. The research into marketing communications and customer relationship management (CRM) building in companies was carried out in Slovakia in the years 2017 and 2018. In total, 1,009 small and medium-sized enterprises from Slovakia participated in the research. Following a K-means clustering algorithm, three clusters were determined. Descriptive statistics, cluster analysis using K-means clustering, and an analysis of variance (ANOVA) were used to identify no statistically significant difference in terms of the size of enterprises. SMEs; marketing communications; marketing communication tools; CRM; customer database; cluster analysis