Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Selection of railway line segments that allow occupation by more trains based on simulation
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020)
Název nakladatele: CAL-TEK SRL
Místo vydání: Rende
Strana od-do: 242-247
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výběr mezistaničních úseků, na kterých bude umožněno obsazení více vlaky, s využitím simulace Příspěvek je zaměřen na výzkum zjišťování kapacity železniční dopravní infrastruktury metodou počítačové simulace. Konkrétním cílem tohoto příspěvku je diskuse nástrojů a možností pro zjištění, které úseky na železniční trati by měly být rozděleny do prostorových oddílů za účelem zvýšení kapacity. Toto rozdělení může být provedeno automatickými hradly nebo i pokročilejšími systémy využívajícími plovoucí oddíly, např. ETCS L3 nebo zabezpečovací zařízení založená na on-line kontrole polohy vlaky a na kontrole odstupů mezi vlaky. Předpokládá se, že vybavení úseků takovým systémem bude nákladné. Metoda, navržená v tomto příspěvku, může být nápomocná k určení, které úseky mají mít prioritu z hlediska možného vybavení takovým systémem. Hlediska simulace a dopravní technologie jsou v článku propojena. kapacita; model; železnice; simulace
eng Selection of railway line segments that allow occupation by more trains based on simulation The paper is focused on research of railway infrastructure capacity assessment by computer simulation method. Specific goal of this paper is to discuss tools and possibilities for assessment, which segments of railway line can be divided into spatial segments for improving of capacity. This division can be done by using line blocks or more advanced systems, so called moving blocks, like ETCS L3 or interlocking and control systems based on on-line location of trains and controlling the gap between trains. The presumption is that equipment of a line segment between stations with such system costs considerable funds. Proposed method in this paper can help how to identify which segments have priority to be equipped or not. Simulation and transport technology points of view are combined in the paper. capacity; model; railway; simulation