Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Picture Fuzzy ARAS Method for Freight Distribution Concept Selection
Autoři: Jovčić Stefan | Simic Vladimir | Průša Petr | Dobrodolac Momcilo
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Symmetry
Název nakladatele: MDPI
Místo vydání: BASEL
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Obrázek Fuzzy metoda ARAS pro výběr koncepce distribuce nákladu Společnosti mohou distribuci nákladů provádět třemi různými způsoby. První koncept, interní koncept, představuje využití vlastních zdrojů a znalostí společnosti k organizaci přepravy z výroby k maloobchodníkům nebo ze skladu k zákazníkům. Opačný koncept spočívá v outsourcingu distribučních aktivit najímáním poskytovatelů logistiky třetích stran. Třetí koncept představuje kombinaci předchozích dvou. Ačkoli argumenty ve prospěch outsourcingu lze najít v literatuře, vhodný výběr koncepce distribuce nákladní dopravy je pro každou společnost specifický a závisí na mnoha hodnotících kritériích a jejich symetrických rolích. Tento článek představuje metodiku, kterou mohou použít společnosti, které potřebují zvolit svůj koncept distribuce nákladní dopravy. Pro řešení problému výběru koncepce distribuce nákladu je vyvinuto pokročilé rozšíření metody ARAS (Additive Ratio ASsessment). Pro ilustraci implementace navrhované metodiky je jako případová studie brána společnost vyrábějící pneumatiky z České republiky. Navrhovaná metoda fuzzy ARAS je však obecná a může ji použít jakákoli jiná společnost. K ověření nové metody fuzzy obrazu ARAS je poskytnuta komparativní analýza s devíti stávajícími nejmodernějšími metodami fuzzy multikriteriálního rozhodování. Obrázek; Fuzzy; metoda ARAS; výběr; koncepce; distribuce; náklad
eng Picture Fuzzy ARAS Method for Freight Distribution Concept Selection Companies can perform their freight distribution in three different ways. The first concept, the in-house concept, represents the use of a company's own resources and knowledge to organize transportation from the production to retailers or from the warehouse to customers. The opposite concept is to outsource distribution activities by hiring third-party logistics providers. The third concept represents a combination of the previous two. Although the arguments in favor of outsourcing can be found in the literature, an appropriate selection of a freight distribution concept is specific for each company and depends on many evaluation criteria and their symmetrical roles. This paper presents a methodology that can be used by companies that need to choose their freight distribution concept. An advanced extension of the Additive Ratio ASsessment (ARAS) method is developed to solve the freight distribution concept selection problem. To illustrate the implementation of the proposed methodology, a tire manufacturing company from the Czech Republic is taken as a case study. However, the proposed picture fuzzy ARAS method is general and can be used by any other company. To validate the novel picture fuzzy ARAS method, a comparative analysis with the nine existing state-of-the-art picture fuzzy multi-criteria decision-making methods is provided. picture fuzzy set; ARAS method; multi-criteria decision-making; freight distribution concept; third-party logistics