Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

GDP effect on B2C e-commerce turnover and number of express shipments in selected European countries
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina)
Strana od-do: 223-240
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vliv HDP na obrat B2C e-commerce a na počet přepravených expresních zásilek ve vybraných státech Evropy Vliv e-ekonomiky byl v posledních letech pozorovatelný téměř ve všech sektorech národních ekonomik států. Rostoucí vliv tohoto jevu je způsoben rozvojem internetu, který se stal již běžnou součástí téměř všech obchodních aktivit včetně nákupu a prodeje. Na základě této skutečnosti se dá předpokládat, že oblast elektronického obchodování (e-commerce) bude mít čím dál tím větší vliv na národní ekonomický rozvoj, ale také na trh expresních zásilek. Obsah článku je koncipován tak, aby podal komplexní pohled na provázanost mezi úrovní ekonomické vyspělosti (ukazatel GDP per capita in PPS), vývojem e-commerce (ukazatel B2C e-commerce turnover) a počtem přepravených expresních zásilek. Při identifikaci vlivu mezi výše uvedenými ukazateli bude možné efektivněji přijmout určitá opatření na podporu rozvoje trhu elektronického obchodování. e-commerce; expresní zásilky; HDP
eng GDP effect on B2C e-commerce turnover and number of express shipments in selected European countries The impact of the e-economy has been observable in almost all the sectors of the national economies of the states in the last few years. The growing influence of this phenomenon is due to development of the Internet, which has already become a viable part of almost all the business activities including buying and selling. Therefore, it can be assumed that the area of e-commerce will have an increasing impact, not only on national economic development, but on the express mail market, as well. The content of the article is designed to provide a comprehensive view of the interdependence between the level of economic maturity (the GDP gross Domestic Product) per capita in the PPS (Purchase Power Standard) indicator), development of the e-commerce (indicator B2C (Business to Customer) e-commerce turnover) and the number of express eliveries. Identifying the influence between the aforementioned indicators, it will be possible to take certain measures to support the development of the e-commerce market. e-commerce; express deliveries; GDP