Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Improvement of the Last Mile-Specific Issues in Railway Freight Transport
Autoři: Šperka Adrián | Vojtek Martin | Široký Jaromír | Čamaj Juraj
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Strana od-do: 1-18
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Řešení problémů specifických pro poslední míli v železniční nákladní dopravě Poslední míle je z logistického hlediska charakterizována jako poslední krok dodávky zákazníkovi. Je nutné zaměřit se a naplnit všechny potřeby zákazníků, zejména během procesu poslední míle, protože je s nimi přímo spojen. Orientace na zákazníka může způsobit mnoho komplikací, které je třeba vyřešit podle jejich vůle. Tato část dodavatelského řetězce je v současné době pod tlakem. V dnešní době trendy změnily poslední míli na ekologičtější proces, převážně v oblasti dopravy. Železniční doprava je považována za ekologický způsob dopravy, a proto by měla být poslední míle provedena železniční dopravou. Předpokladem pro dosažení poslední míle železniční dopravou je existence vlečky (koleje zvláštního určení) v místě dodání. Náš výzkum se zaměřuje na minimalizaci negativních dopadů poslední míle na zákazníky v souvislosti s využitím vleček. Tento výzkum je založen na skutečných podmínkách slovenské železniční sítě a na konzultacích s některými odborníky z dopravních společností. dopravní technologie; čas přepravy; vlečka; poslední míle.
eng Improvement of the Last Mile-Specific Issues in Railway Freight Transport The last mile is characterized as the last step of delivery to the customer from the logistics point of view. It is necessary to aim and fulfill all customers’ needs mainly during the process of the last mile, because it is directly connected to them. Customer orientation can cause many complications that must be solved according to their will. This part of the supply chain is currently under pressure. Nowadays, trends have changed the last mile into a more ecological process mostly in the transport field. Railway transport is considered as an ecological transport mode therefore the last mile should be done by the railway transport. Preconditions for doing the last mile by the railway transport is the existence of siding (special purpose tracks) at the place of delivery. Our research focuses on minimizing the negative impacts of the last mile to customers in the context of using sidings. This research is based on the real conditions of the Slovak rail network, and on consultation with some experts from freight transport companies. transport technology; transport time; siding; last mile.