Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Realisation of tests of parts bus-body and frame special vehicle on the dynamic stand
Autoři: Culek Bohumil | Paščenko Petr | Culek Bohumil | Schmidová Eva | Vágner Jakub
Rok: 2020
Druh publikace: ostatní do riv
Název nakladatele: Iveco Czech republic, a.s.
Místo vydání: UPa-DFJP
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Realizace testů částí karoserie autobusu a rámu speciálního vozidla na dynamickém stavu Možnými způsoby, jak snížit hmotnost vozidla a tím snížit jeho emise, je použití vysoce pevných materiálů a technologie 3D tisku komponent s odlehčenou profilovou strukturou. Aplikace vysoce pevných materiálů a produktů 3D tisku do výroby však vyžaduje značný výzkum vlastností materiálů, které se mohou lišit od běžně používaných materiálů. Zejména bylo nutné ověřit pevnost svarových spojů vysokopevnostních materiálů. U 3D tištěných prvků se může mikrostruktura nebo anizotropie mechanických vlastností lišit v různých směrech zatížení. To vše musí být před zavedením do výroby ověřeno. V této zprávě je popsáno testování materiálových a konstrukčních částí kostry karoserie autobusu a nosného rámu speciálního vozidla, které proběhlo v rámci řešení projektu JOBNAC na dynamickém stavu. vysocepevné materiály; ověření pevnosti svarových spojů; kostra karoserie autobusu; nosný rám speciálního vozidla
eng Realisation of tests of parts bus-body and frame special vehicle on the dynamic stand Possible ways to reduce the weight of the vehicle and thus reduce its emissions are the use of high-strength materials as well as 3D printing technology of components with a lightweight profile structure. However, the application of high-strength materials and 3D printing products to production requires considerable research into material properties, which may differ from commonly used materials. In particular, it was necessary to verify the strength of welded joints of high-strength materials. For 3D printed elements, the microstructure or anisotropy of mechanical properties may be different in different directions of loading. All this must be verified before introduction into production. The testing of the material and structural parts of the skeleton of the bus body and the supporting frame of the special vehicle, which took place within the solution of the JOBNAC project on a dynamic state, is described in this report. high-strength materials; verify the strength of welded joints; skeleton of the bus body; supporting frame of the special vehicle