Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

System for changing adhesion conditions in experimental road vehicle
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: International Journal of Automotive Technology
Strana od-do: 779 - 785
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Systém pro změnu adhezních podmínek u experimentálního silničního vozidla Článek se zabývá návrhem systému pro změnu adhezních podmínek v silničním vozidle. Změna adhezní síly se provádí změnou radiální reakce, kterou kolo vozidla přenáší na vozovku. Článek popisuje nové zařízení (SkidSystem) a jeho konstrukci. Hlavní prvek zařízení je proveden v podobě nosného rámu; k tomuto rámu jsou připevněna čtyři nosná kola. V důsledku mechanické změny zdvihu kol se snižuje radiální reakce. Následně je provedeno experimentální měření, při němž jsou měřeny průběhy základních fyzikálních veličin popisujících chování silničního vozidla. Jako experimentální zkouška byla zvolena jízda v přímém směru s tzv. panickým brzděním. K provedení experimentálního měření je použito experimentální vozidlo. Podle zjištěných výsledků byly provedeny úpravy zařízení tak, aby se výsledky přiblížily testování v reálných podmínkách. Nevýhodami systému SlidingFrame byly následující skutečnosti zvýšení hmotnosti vozu, mírná změna těžiště vozu a omezený úhel náklonu karoserie během jízdy. intenzivního brzdění. adhezní síla; silniční vozidlo; kolo vozidla; SkidSystem; testování vozidla
eng System for changing adhesion conditions in experimental road vehicle The paper deals with the design of a system for changing the adhesion conditions in a road vehicle. The change in adhesive force is done by changing the radial reaction which the vehicle wheel transmits to the road. The paper describes a new device (SkidSystem) and its construction. The main element of the device is done in the form of a supporting frame; four supporting wheels are attached to this frame. As a result of the mechanical change of wheel lift, the radial reaction is reduced. Subsequently, an experimental measurement is performed, where the waveforms of basic physical quantities describing the road vehicle behaviour are measured. Driving in a straight line with the so-called panic braking was selected as an experimental test. An experimental vehicle is used to carry out the experimental measurement. According to the results found, modifications of the device are proposed, so that the results were closer to testing under real conditions. Disadvantages of SlidingFrame were the increase in the car weight, a slight change in the car centre of gravity and a limited angle of inclination of the body during intensive braking. adhesion force; road vehicle; vehicle wheel; SkidSystem; vehicle testing