Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Dynamic behaviour of the locomotive Class C30-M under the condition of 1524 mm track gauge
Rok: 2021
Druh publikace: výzkumná zpráva
Název nakladatele: AS OPERAIL
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dynamické vlastnosti lokomotivy C30-M v podmínkách koleje s rozchodem 1524 mm Tato práce je zaměřena na vyšetřování dynamických vlastností modernizované šestinápravové dieselelektrické lokomotivy typu C30-M v podmínkách koleje s rozchodem 1524 mm za účelem schválení k provozu na finské železniční síti. Hodnocení je provedeno pomocí simulačních výpočtů jízdy vozidla v rámci předdefinovaných podmínek (simulační scénáře). Původní rozsah výpočtů (scénáře č. 1 až 3) byl doplněn na základě diskuse s DeBo o simulační scénář č. 4 (zvýšená maximální rychlost) a o hodnocení změny kolových sil lokomotivy na zborcené koleji, provedené pomocí analytického výpočtu. Kromě toho jsou v práci sumarizovány rozdíly vyplývající z rozdílného rozchodu koleje v Estonsku a ve Finsku a s nimi související požadavky na dvojkolí. dynamické vlastnosti; lokomotiva; třínápravový podvozek; interakce vozidlo-kolej; multi-body simulace; rozchod koleje 1524 mm
eng Dynamic behaviour of the locomotive Class C30-M under the condition of 1524 mm track gauge This work is focused on investigation of dynamic behaviour of the modernized six-axle diesel-electric locomotive Class C30-M under the condition of 1524 mm track gauge for purposes of vehicle authorization for operation on the Finnish railway infrastructure. This assessment was performed by means of multi-body simulations in a pre-defined range of the track conditions (simulation scenarios). The original range of calculations (simulation scenarios 1 up to 3) was supplemented on basis of discussion with DeBo by the simulation scenario No. 4 (increased maximum speed) and an assessment of wheel load change of the locomotive on a twisted track, performed by means of an analytical calculation. Besides to that, the track gauge related differences between the Estonian and the Finnish infrastructure as well as the relevant requirements on wheelsets are summarized. dynamic behaviour; locomotive; three-axle bogie; vehicle/track interaction; multi-body simulation; 1524 mm track gauge