Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Aktuální stav vazby dvojkolí–kolej ve výhybkách a křížení odbočného uzlu DPMB u ulice Ostravská
Autoři: Hába Aleš | Kohout Martin | Jarolín Zdeněk | Veselý Josef
Rok: 2021
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Současné problémy v kolejových vozidlech 2021: sborník příspěvků z XXV. konference s mezinárodní účastí
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 63-72
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aktuální stav vazby dvojkolí–kolej ve výhybkách a křížení odbočného uzlu DPMB u ulice Ostravská Příspěvek shrnuje skutečnosti týkající se vzájemného vztahu dvojkolí–kolej a vyplývající z aktuálně získaných poznatků při zkušebním provozu nového odbočného tramvajového uzlu DPMB se svrškem z Vignolových kolejnic. Pro zajištění optimální vazby dvojkolí-kolej bylo nezbytné při návrhu konstrukce v oblasti jednoduchých a dvojitých srdcovek navrhnout šířku žlábků odpovídající jmenovitým i mezním parametrům provozovaných dvojkolí. Při zkušebním provozu se pak objevily drobné technické problémy a bylo zapotřebí nalézt jejich příčinu a posoudit jejich závažnost. Analýza aktuálního vzájemného vztahu dvojkolí–kolej zde prokázala, že zmíněné problémy nepředstavují žádnou překážku pro používání tohoto typu výhybkových konstrukcí v podmínkách DPMB. Postupnou optimalizací údržby běžně provozovaných tramvají a sjednocením parametrů dvojkolí historických vozidel pak problémy zcela vymizí. hluboký žlábek; srdcovka; výhybka; tramvaj
eng Actual condition of wheelset–track interaction at turnouts and crossing of DPMB tram branch junction near Ostravská street The paper summarizes the facts involved in wheelset-track interaction and results from obtained experience within the testing operation of the new DPMB tram branch junction of Vignol’s rail track. The flangeway width was set in relation to the nominal and the limit parameters of all types tram wheelset for optimization of the wheelset-track interaction. Small technical troubles appear during the testing operation and it was necessary to find their reason. Analysis of the actual wheelset-track interaction shows that the mentioned troubles do not constitute any restriction for using of this type turnout structure in DPMB. The troubles absolutely disappear by progressive optimization of common types of trams maintenance and by unification of parameters of historical trams. deep flangeway; crossing nose; turnout; tram