Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Představení vzájemných vazeb mezi vozidly s alternativními pohony, infrastrukturou a náklady
Autoři: Nachtigall Petr | Vojtek Martin | Sládek František
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Vědeckotechnický sborník Správy železnic
Strana od-do: 1-10
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Představení vzájemných vazeb mezi vozidly s alternativními pohony, infrastrukturou a náklady Článek se zabývá analýzou technologie železničních vozidel s alternativními pohony (elektricko-akumulátorové, bimodální a vodíkové) a vztahem těchto vozidel k liniové elektrizaci. Případným rozšířením liniové elektrizace na železniční lince se nabízejí různé scénáře, jak naložit s existujícími vozidly s alternativními pohony na takovýchto linkách. Tyto scénáře jsou v článku popsány. V poslední části článku jsou rozebrány provozně-ekonomické aspekty akutrolejových jednotek na železniční lince společně s vyplývajícími požadavky na provozovatele dráhy. akumulátorová elektrická jednotka, alternativní pohon, elektrické hybridní vlaky, elektrizace železnic, vhodnost provozu vozidel s alternativními pohony
eng Introduction of mutual ties between transport means with alternative drives, infrastructure and costs The article deals with the analysis of the technology of railway vehicles with alternative drives (electric-battery, bimodal and hydrogen) and their relation to line electrification. The possible extension of line electrification on a railway line offers different scenarios on how to deal with existing alternative propulsion vehicles on such lines. These scenarios are described in the paper. In the last part of the article, the operational and economic aspects of battery electric multiple units on the railway line are discussed together with the resulting requirements for the manager of infrastructure. Battery electric multiple unit, alternative propulsion, electric hybrid trains, electrification of railways, suitability for operation of vehicles with alternative drives